StoryEditor

Nie ma mowy o zakazie promocji mięsa i wina: reforma nie za wszelką cenę

Przedłużają się prace nad reformą unijnej polityki promocji produktów rolno-spożywczych. Zdaniem Jerzego Wierzbickiego, sens przeprowadzenia zmian jest tylko wtedy, gdy zostaną zachowane pierwotne cele i zasady polityki promocji. Nie ma mowy o zakazie promocji mięsa i wina, które są częścią europejskiego dziedzictwa kulinarnego.
31.07.2023., 13:07h

Polityka promocji ma wspierać sektor rolny 

Na ostatnim posiedzeniu grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca dyskutowano o podjętych przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa Komisji Europejskiej próbach wypracowania kompromisu nad ostatecznym kształtem polityki promocji. 

Czy i kiedy próby te zakończą się powodzeniem nie wiemy, ale cały czas twardo opowiadamy się za utrzymaniem inkluzywnego charakteru polityki promocji, która wspiera sektor rolny i zrównoważone praktyki równo i proporcjonalnie. Nie może ona dyskryminować produktów mięsnych czy wina, które są ważnym elementem europejskiego dziedzictwa kulinarnego oraz kluczowym element utrzymania działalności rolniczej na obszarach wiejskich. Bardzo tu liczymy na dalsze poparcie komisarza ds. rolnictwa Janusza Wojciechowskiego, który bardzo dobrze rozumie istotę unijnej polityki promocji, ważnego elementu Wspólnej Polityki Rolnej – mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, który właśnie ponownie został  wybrany szefem grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca, ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Cele unijnej polityki promocj...

Pozostało 63% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. listopad 2024 11:30