Polityka promocji ma wspierać sektor rolny
Na ostatnim posiedzeniu grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca dyskutowano o podjętych przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa Komisji Europejskiej próbach wypracowania kompromisu nad ostatecznym kształtem polityki promocji.
Czy i kiedy próby te zakończą się powodzeniem nie wiemy, ale cały czas twardo opowiadamy się za utrzymaniem inkluzywnego charakteru polityki promocji, która wspiera sektor rolny i zrównoważone praktyki równo i proporcjonalnie. Nie może ona dyskryminować produktów mięsnych czy wina, które są ważnym elementem europejskiego dziedzictwa kulinarnego oraz kluczowym element utrzymania działalności rolniczej na obszarach wiejskich. Bardzo tu liczymy na dalsze poparcie komisarza ds. rolnictwa Janusza Wojciechowskiego, który bardzo dobrze rozumie istotę unijnej polityki promocji, ważnego elementu Wspólnej Polityki Rolnej – mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, który właśnie ponownie został wybrany szefem grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca, ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.