Podczas posiedzenia grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca podkreślono, że unijna polityka promocji musi pozostać inkluzywna. Tymczasem podczas procesu konsultacji pojawiały się niepokojące propozycje zmian. Należały do nich:
- wykluczenie z promocji produktów takich jak czerwone i przetworzone mięso oraz wino,
- skupienie się tylko ma produktach organicznych,
- redukcja budżetu.
– Nie ma mowy o wykluczania jakichkolwiek unijnych produktów z polityki promocji. Polityka promocji musi pozostać inkluzywna i silna, aby mieć możliwość wzmacniania konkurencyjność rolnictwa UE, a tym samym produkcji i konsumpcji zrównoważonej żywności wytwarzanej przy zastosowaniu wysokich unijnych standardów – powiedział Jerzy Wierzbicki z Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego oraz przewodniczący grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca.
Reformy nie ma… a zmiany są
Niepokój Copa-Cogeca dotyczy także rocznego programu prac polityki promocji UE dla produktów rolnych na 2023 r. Komisja Europejska nie czekając bowiem na zakończenie reformy rozpoczęła proces zmian w programach rocznych. Przede wszystkim, Komisja w nieproporcjonalnym stopniu zwiększ...