Wszystkie te specjały były udostępnione w tzw. Pawilonie Polskim. W przygotowanych czterech sferycznych namiotach przedstawiono osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa.
Wprost na pole
Aby pokazać, że Polska zasługuje na miano wiodącego w Unii Europejskiej producenta żywności wysokiej jakości, uczestnicy Światowych Dni Młodzieży mogli przenieść się również na pole marchewek czy do sadu jabłoniowego, no i także skosztować licznych polskich specjałów. Goście Pawilonu Polskiego mogli cieszyć się polskimi przysmakami, zasiadając w strefie relaksu przygotowanej wokół Pawilonu i uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, m.in. koncertach plenerowych.
Cztery namioty polskich atrakcji
Pawilon Polski składał się z czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotów, wyprodukowanych przez firmę, która stworzyła scenografię do filmu Marsjanin. Wchodząc do środka, goście odbyli kinową podróż w trójmiarze po historii Polski oraz wirtualny spacer po sztuce polskiego Średniowiecza. Zobaczyli także atrakcje turystyczne i zabytki Polski relaksując się na interaktywnej huśtawce, z której mogli wysłać e-pocztówkę do znajomych. Na entuzjastów najnowszych technologii w Pawilonie Polski czekały także polskie drony, łaziki marsjańskie, roboty Proteus, czy aplikacje na smartfony i tablety, które pomagają w codziennym życiu, a także „ogród doświadczeń”.
Zjedli 8 ton jabłek!
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej pielgrzymom wydano prawie 100 ton żywności, w tym:
- 40 000 butelek soków jabłkowych;
- 8 ton, czyli około 50 tysięcy sztuk jabłek;
- 50 tysięcy opakowań kabanosów drobiowych;
- 50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki;
- 50 tysięcy jogurtów truskawkowych;
- 50 tysięcy butelek wody mineralnej.
Widać, smakowało
Pielgrzymi odwiedzający Polskę byli zachwyceni wspaniałą polską żywnością, a także multimedialną prezentacją polskiego rolnictwa i polską gościnnością. Zapewniali, że z przyjemnością odwiedzą nasz kraj ponownie. ag
Fot. mrirw