
W piątkowym oświadczeniu POHiD napisał, że Ardanowski "odnosił się do nieuczciwych praktyk sieci handlowych, podczas gdy sieci wypracowały w dialogu z dostawcami model współpracy biznesowej, działając zgodnie z obowiązującym prawem i w interesie wszystkich stron". - Nie można również pominąć miliardów złotych inwestycji każdego roku, które sieci handlowe dokonują w naszym kraju, napędzając polską gospodarkę - zaznaczył POHiD.
Organizacja podkreśliła w komunikacie, że zrzeszonej w nim firmy - takie jak m.in. Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl, Carrefour, Kaufland czy Auchan - "są kluczowym partnerem dla około 5 tys. krajowych producentów", a "90 proc. oferowanych w sieciach produktów to produkty rodzime". - Sieci handlowe są motorem rozwoju rynku żywności ekologicznej. Firmy zrzeszone w POHiD aktywnie wspierają proces transformacji polskiego rolnictwa i przejścia od konwencjonalnych metod uprawy i hodowli do biorolnictwa. Przyznają m.in. granty na rozwój gospodarstw ekologicznych - podkreśliła organizacja.
- Sieci handlowe podejmują działania mające na celu skracanie łańcucha dostaw od rolnika do sklepu. Dokładają też wszelkich starań o rozwój asortymentu produktów regionalnych pochodzących od lokalnych firm wytwórczych. Kreują nowe trendy i innowacje w ramach marek własnych. Otwierają w ten sposób polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, promując polską żywność i polskie rolnictwo poza granicami naszego kraju i podkreślając wysoką jakość tych produktów. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekracza 10 mld zł rocznie - czytamy w oświadczeniu POHiD.
Organizacja podkreśliła także, iż "w ramach wsparcia firmy zrzeszone w POHiD, m.in. firma Lidl, wymieniona przez ministra Ardanowskiego, wspierają promocję polskich jabłek poprzez stałą współpracę ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie".
- Podobną inicjatywą realizowaną przez firmy POHiD jest współpraca i promocja mięsa wieprzowego Rasa Puławska. Podobnie jest z inna wymienioną przez ministra z nazwy siecią handlową, Biedronka, która niedawno ruszyła z akcją „Kupuj, co polskie” promując produkty produkowane, przetwarzane lub konfekcjonowane w naszym kraju. Tego, że klienci Biedronki w ciągu zaledwie dwóch tygodni tej akcji kupili produkty warte niemal 1,6 mld zł też minister nie zauważa. POHiD aktywnie wspiera i bierze udział w kampaniach promujących polskie produkty takich, jak Produkt polski, Polska smakuje, Prosto z polskiej wsi, realizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - czytamy w komunikacie POHiD.
Źródło: Wiadomości Handlowe