Po oświadczeniu wiceministra aktywów państwowych, Artura Sobonia, który w rozmowie z money.pl rzucił pomysł utworzenia sieci państwowych sklepów spożywczych, temat zaczął krążyć w przestrzeni medialnej. Portal postanowił sprawdzić, jak do tej koncepcji odnoszą się zwykli konsumenci.
Z ankiety wynika, że 19 proc. badanych „zdecydowanie” popiera pomysł, a 25 proc. „raczej” go popiera – w sumie 44 proc. respondentów jest „za”. „Raczej” przeciw jest 13 proc. ankietowanych, „zdecydowanie” nie popiera pomysłu 18 proc. – łącznie 31 proc. osób jest przeciw. 25 proc. Polaków nie ma zdania w tej kwestii.
Ankieta pokazuje ponadto, że aż dla 58 proc. Polaków obojętne jest, czy sklep należy do polskiej czy zagranicznej firmy. Patriotyzm zakupowy wykazuje 37 proc. odpytanych.
Źródło: Wiadomości Handlowe
StoryEditor
Polacy bez entuzjazmu podchodzą do pomysłu utworzenia państwowej sieci sklepów
Mniej niż połowa badanych popiera pomysł utworzenia państwowej sieci sklepów spożywczych czy warzywniaków. Blisko jedna trzecia jest przeciw, dla jednej czwartej jest to obojętne – podaje portal money.pl.