StoryEditor

Remontujesz silnik? Zobacz ile trzeba wydać!

Każdy, kto choć raz zabierał się za remont maszyny lub silnika wie, że bardzo trudno przewidzieć całkowite koszty naprawy. Nie inaczej było podczas remontu naszego Ursusa 1224 De Luxe.
26.02.2021., 09:02h
Jeśli silnik w naszym ciągniku nie jest w najlepszej kondycji, nie unikniemy kosztów i to całkiem sporych. Oczywiście, finalny koszt naprawy zależeć będzie od stopnia zużycia elementów składowych silnika, wyboru części zamiennych oraz warsztatu regenerującego podzespoły motoru. Zazwyczaj, kiedy silnik niedomaga, pierwszym krokiem jego reanimacji jest regeneracja układu korbowo-tłokowego, a to w przypadku polskich ciągników wiąże się z wymianą tulei cylindrowych, co nie jest skomplikowane i z powodzeniem można to wykonać samodzielnie (nie trzeba oddawać całego bloku silnikowego do regeneracji w przypadku tulei odlewanych w kadłubie).

Rozpiętość cen nowych detali jest spora. Za najtańsze komplety naprawcze (tuleja, tłok, sworzeń itd.) do C-330 zapłacimy od ok. 120 zł do nawet 240 zł brutto za części z najwyższej półki. To rozpiętość 100%! O ile w przypadku trzydziestki może taka różnica nie robi wrażenia, to jednak remontując silnik 6-cylindrowy (Ursus 1224 i pochodne), najtańsze komplety niezbędne do remontu całej jednostki kupimy za ok. 900 zł brutto, ale możemy wydać także 1800 zł brutto za renomowane słowackie części.

W ciężkiej serii Ursusa pieniądze zaoszczędzone na zestawach naprawczych możemy spożytkować np. na doposażenie silnika w turbosprężarkę (ceny modeli z Dalekiego Wschodu od 700 zł brutto).

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat poniesionych w przypadku remontu silnika kosztów, pobierz bezpłatny artykuł (POBIERZ).

Interesuje Cię nasz konkurs? Zobacz, co trzeba zrobić, aby remontowany przez nas Ursus był Twój! WIĘCEJ INFORMACJI

Wypełnij poniższy formularz i odbierz szeroki artykuł na temat kosztów remontu silnika:


Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. w Poznaniu przy ul. Metalowej 5 (dalej PWR). Podane dane są przetwarzane w celu realizacji wysyłki mailowej artykułu "Remont silnika". Jeśli zdecydujesz się pozostawać z nami w kontakcie również w celu realizacji przekazu marketingowego i handlowego, od czasu do czasu do realizacji kontaktu w celu poznania opinii na temat dostarczanych przez PWR usług i treści w ramach badań rynkowych. Przekazywane informacje będziemy dostosowywać do Twoich zainteresowań (profilować) w oparciu o przekazane nam teraz i/lub w przyszłych kontaktach informacje na temat Twojej działalności. Zgodnie z celem przetwarzania Twoich danych osobowych masz prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia zakresu przetwarzania, wyrażenia sprzeciwu, prawo przenoszenia, możesz wycofać w dowolnym momencie każdą wyrażoną zgodę bez wpływu na zgodność przetwarzania przed jej wycofaniem, żądać usunięcia danych. Jeśli stwierdzisz niezgodne z prawem przetwarzanie Twoich danych możesz złożyć skargę do Urzędu Ochrony Danych () . Jeśli masz pytania kontaktuj się z nami (PWR) na nr. tel.: 061 809 06 30 lub z Inspektorem Ochrony Danych na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności..
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
30. październik 2024 00:16