Korzystając z mediów, 96% gospodarzy ogląda TV, 68% słucha radia, a 62% czyta prasę rolniczą. Po laptopa sięga 57% rolników, 27% ma smartfon, a tablet 13%. Z Internetu korzysta 71% rolników i to właśnie Internet staje się dla nich coraz bardziej wiarygodnym źródłem informacji.
Taki obraz producentów rolnych wypływa z przedstawionego przez BGŻ najnowszego raportu Agribus, który od 10 lat prowadzi na zlecenia banku firma Martin&Jakob. Wykonane jest ono na grupie 1000 gospodarstw, z grupy statystycznej ponad 15 ha.
Jak podkreślił dyr. Bartosz Urbaniak, długoletnia obserwacja rynku ma za zadanie jak najlepsze dostosowanie oferty firmy do potrzeb rolników. Szerzej o wynikach badań napiszemy w najnowszym marcowym „top agrar Polska”, który wkrótce trafi do druku.
Dodajmy, że obecnie trwa proces łączenia banków BGŻ i BNP Paribas Polska. W ciągu najbliższych 6 miesięcy spodziewane jest zakończenie fuzji i – jak podkreślił Józef Wancer, prezes banku BGŻ – jego firma nadal będzie rozwijała swą działalność w branży rolno-spożywczej. Według najnowszych danych za pierwsze trzy kwartały ub. roku, udział banku w rynku kredytów wynosił ponad 29%, o 3% więcej, niż rok wcześniej. Łączny udział agrobranży w wolumenie kredytowym banku wynosił 48% w trzech kwartałach 2015 r. pł