Działania poszerzenia zakresu odbiorców produktów rolno-spożywczych ma strategiczne znaczenie dla rosyjskiej gospodarki i jest częścią programu, stworzonego z myślą o dywersyfikacji rynków zbytu. Poszukiwanie nowych odbiorców handlowych jest dla tego olbrzymiego kraju priorytetowe, ponieważ spadek wartości rubla spowodował, że eksport stał się opłacalny.
Przez cały ubiegły rok kraj ten sprzedał do krajów trzecich 57 tys. ton mięsa drobiowego, co jednocześnie stanowi niewielki wzrost o około 0,5% w stosunku do tego, co było rok wcześniej – informuje Rosyjski Instytut Badań Rynku Rolnego. Na uwagę zasługuje fakt, że znacząco wzrosły dostawy do Wietnamu (aż o 201%) oraz do Hongkongu (+45%). Rosyjskie ministerstwo rolnictwa planuje w ciągu najbliższych 5 lat zwiększyć eksport aż czterokrotnie (do ok. 200 tys. ton w 2020 r.). Realizację tego planu wiąże z umocnieniem handlu z Chinami, krajami Azji Południowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu, a także ze wspomnianymi Indiami. ag
StoryEditor
Rosyjski drób będzie trafiał do Indii
Rosja postanowiła uchronić się przed stratami, spowodowanymi redukcją puli rynków zbytu, poprzez poszerzenie ich zasięgu. Uznała więc, że konieczny będzie eksport produkowanego drobiu oraz produktów drobiowych do Indii.