Kampania otworzy nam rynki
Polska należy do największych producentów drobiu na unijnym rynku – to fakt. Codziennie ogromne ilości polskiego drobiu trafiają do sklepów w całej Unii Europejskiej – to także fakt. Faktem jest jednak także to, że mięso drobiowe wysokiej jakości, pochodzące z UE nadal jest zbyt mało docenianie przez konsumentów w Azji. Dlatego trzeba wzmocnić promocję drobiu produkowanego w systemie QAFP na rynkach zagranicznych, a szczególnie na rynku Arabii Saudyjskiej, Wietnamu oraz Chin. W tym celu powstał projekt kampanii informacyjno-promocyjnej „Europejski Drób – w Jakości Siła”, który realizuje Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza.
Kreowanie dobrego wizerunku produktów drobiowych
Celem kampanii jest oczywiście promocja mięsa drobiowego pochodzącego z Unii Europejskiej na rynkach azjatyckich a także wykreowanie pozytywnego wizerunku produktów drobiowych wysokiej jakości produkowanych w Unii Europejskiej. W ramach kampanii będą przekazywane informacje na temat właściwości drobiu oraz samego systemu QAFP, który jest gwarantem jakości i bezpieczeństwa mięsa drobiowego. Kampania została zaplanowana na trzy lata i potrwa do lutego 2019 roku. Budżet kampanii wynosi ponad 4 000 000 euro (projekt jest współfinansowany ze środków UE).
Sprzedaż unijnego drobiu to ogromny potencjał. W 2014 roku z krajów Unii Europejskiej wyeksportowano 1,3 mln ton mięsa drobiowego. Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. - W 2015 roku odnotowaliśmy wzrost o ok. 10 proc. w stosunku do roku 2014, osiągając rekordowy wyniki na poziomie ok. 2,15 mln ton produkcji mięsa drobiowego. W tym czasie na zagraniczne rynki trafiło ok. 850 tysięcy ton drobiu, czyli w przybliżeniu 40 proc. całkowitej produkcji, co pokazuje jakie znaczenie dla branży ma eksport – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.
Kto będzie odbiorcą kampanii?
Jak poinformowała nas Krajowa Rada Drobiarstwa, wysiłki kampanii skierowane będą głównie do odbiorców biznesowych, dlatego osią kampanii staną się działania informacyjne prowadzone podczas najważniejszych wydarzeń targowych na rynkach docelowych. W ramach projektu zaplanowano także szereg aktywności edukacyjnych oraz działań public relations. ag
Fot. K. Sierszeńska