ARiMR poinformowała, że podpisała umowę na dwa lata z Asseco Poland S.A. Firma ma zapewnić bieżące utrzymanie i dostosowywanie Systemów Informatycznych Agencji do zmieniających się regulacji prawnych, a w związku z tym m.in. terminową realizację płatności czy wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt.
Jakie aplikacje będzie obsługiwać firma?
Jak twierdzi ARiMR systemy Informatyczne Agencji stanowią jedną z największych w Polsce komputerowych baz danych udostępnianych na potrzeby podmiotów i instytucji zewnętrznych oraz wykorzystywanych do obsługi mechanizmów pomocowych. W skład systemów wchodzą następujące aplikacje:
- eWniosekPlus – umożliwia rolnikom składanie wniosków o płatności bezpośrednie przez internet;
- IRZplus – pozwala posiadaczom zwierząt i podmiotom związanym z produkcją zwierzęcą na składanie w formie elektronicznej dokumentów związanych z identyfikacją i rejestracją zwierząt;
- eWoP – służy do składania przez internet wniosków o wypłatę pomocy przyznanej na działania inwestycyjne i premiowe;
- ZSZIK/IACSplus – obsługuje wnioski o płatności bezpośrednie dla ok. 1,4 mln beneficjentów.
W podpisaniu umowy ze strony Agencji uczestniczyli również dyrektor Departamentu Płatności Bezpośrednich Jolanta Dobiesz, dyrektor Departamentu Baz Referencyjnych i Kontroli Terenowych Stanisław Sas, dyrektor Departamentu Zarządzania Informatyką Marcin Szałecki, dyrektor Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych Maciej Stojek oraz zastępca dyrektora Departamentu Ewidencji Producentów i Rejestracji Zwierząt Aneta Herod.
Miejmy nadzieję, że zmiany te sprawią, że aplikacje będą działały sprawniej, a rolnicy będą mieli do nich nieograniczony żadnymi awariami dostęp, jak to niestety miało miejsce w latach ubiegłych.