W Unii Europejskiej trwa obecnie przegląd polityki promocji. Komisja Europejska przeprowadza konsultacje społeczne, poświęcone planowanym zmianom w tej polityce po 2022 roku w kontekście strategii „Od pola do stołu”. Konsultacje powinny zakończyć się 23 czerwca.
Dyskusja dała pretekst organizacjom ekologicznym oraz promującym wegański styl żywienia do ataków na sektor hodowlany. W opublikowanym na portalu Gazeta.pl artykule autorstwa aktywisty ProVeg Polska, można przeczytać m.in. że:
- przemysłowa hodowla zwierząt niszczy klimat i środowisko na ogromną skalę, zaś nadmierna konsumpcja jest szkodliwa dla zdrowia,
- w obliczu kryzysu klimatycznego nie powinniśmy finansować promocji mięsa i nabiału.
Także Greenpeace Polska namawia do podpisywania apelu, w którym domaga się, aby z „unijnej skarbonki” nie wydawać pieniędzy na promocję szkodliwej konsumpcji.
- Miliony z tej skarbonki są wydawane na promowanie czegoś, co szkodzi naszemu zdrowiu, środowisku i zwierzętom - mięsa i nabiału. Dlatego domagamy się od Unii Europejskiej, by zaprzestała wydawania pieniędzy (naszych pieniędzy!) na szkodliwą promocję nadmiernej konsumpcji mięsa i nabiału ...