Dostawę 10 elektrobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie zrealizuje w przyszłym roku konsorcjum Ursus S.A., AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Autobusy, które przyjadą do Warszawy z Lublina wyposażone będą w napęd elektryczny zasilany bateriami litowo-jonowymi o mocy 150 kWh. Pozwoli to na pokonanie w warunkach miejskich ok. 170 km. Zasięg może się jednak zmniejszyć, gdy w autobusie pracować będzie ogrzewanie lub klimatyzacja.
Krótkotrwałe ładowanie baterii może się odbywać na przystanku przez łacze typu plug-in, natomiast zasadnicze ładowanie w specjalnej stacji. Naładowanie baterii w 100% zająć ma pięć godzin. Nowe pojazdy kosztowac będą łacznie ok. 25 mln zł.
Przetarg na dostawę do stolicy autobusów elektrycznych, w którym wygrała propozycja Ursusa jest elementem strategii przyjętej przez MZA, według której do 2020 roku na warszawskich ulicach jeździć ma 136 elektrycznych pojazdów. Obecnie miasto zakupiło już 10 autobusów elektrycznych. W przyszłości będzie więc okazja na zdobycie kolejnych zamówień.
Warszawa nie jest jedynym miastem, w którym pasażerów wozić będą pojazdy z logo Ursusa. Taką przyjemność będą mieli także mieszkańcy Torunia, gdzie producent wygrał przetarg na dostawę 10 autobusów niskopodłogowych za 9,4 mln zł. Warto zauważyć, że od 2015 roku na ulicach Lublina spotkać można kilkadziesiąt niskopodłogowych trolejbusów. Pojazdy zasilane z pantografu wykonywane są w ramach konsorcjum z firmą z Ukrainy. Wartość zrealizowanej umowy wynosi ok. 53 mln zł netto.