Odpowiedź: Umowa sprzedaży jest umową dwustronnie zobowiązującą – z jednej strony sprzedający zobowiązuje się rzecz sprzedać i przenieść posiadanie rzeczy, a kupujący zobowiązuje się je odebrać i zapłacić umówioną cenę. Oczywiście, strony mogą jeszcze taką prostą umowę sprzedaży „urozmaicić”, dodając, np. uzgodnienia dotyczące terminów dostawy.
Z pytania wynika, że sprzedawca balotów słomy nie wywiązał się ze zobowiązania, czyli nie dostarczył towaru. Nabywca powinien zatem najpierw wezwać nierzetelnego kontrahenta do dostarczenia kupionych balotów w wyznaczonym terminie, a gdy te nie dotrą, może odstąpić od umowy, żądając zwrotu wpłaconej kwoty. Może także dochodzić pokrycia szkód (np. polegających na poniesieniu dodatkowych kosztów zakupu droższych balotów), jeżeli takie poniósł.
adw. Mikołaj Pomin
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Zapłacone baloty nie dojechały do rolnika
Pytanie: W zeszłym roku zapłaciłem za baloty słomy, które miały być dostarczone po kilku tygodniach. Do dziś ich jednak nie otrzymałem. Czy mogę w tej sytuacji żądać zwrotu pieniędzy?