StoryEditor

Zapłacone baloty nie dojechały do rolnika

Pytanie: W zeszłym roku zapłaciłem za baloty słomy, które miały być dostarczone po kilku tygodniach. Do dziś ich jednak nie otrzymałem. Czy mogę w tej sytuacji żądać zwrotu pieniędzy?
03.07.2020., 14:07h
Odpowiedź: Umowa sprzedaży jest umową dwustronnie zobowiązującą – z jednej strony sprzedający zobowiązuje się rzecz sprzedać i przenieść posiadanie rzeczy, a kupujący zobowiązuje się je odebrać i zapłacić umówioną cenę. Oczywiście, strony mogą jeszcze taką prostą umowę sprzedaży „urozmaicić”, dodając, np. uzgodnienia dotyczące terminów dostawy.

Z pytania wynika, że sprzedawca balotów słomy nie wywiązał się ze zobowiązania, czyli nie dostarczył towaru. Nabywca powinien zatem najpierw wezwać nierzetelnego kontrahenta do dostarczenia kupionych balotów w wyznaczonym terminie, a gdy te nie dotrą, może odstąpić od umowy, żądając zwrotu wpłaconej kwoty. Może także dochodzić pokrycia szkód (np. polegających na poniesieniu dodatkowych kosztów zakupu droższych balotów), jeżeli takie poniósł.

adw. Mikołaj Pomin

Pozostało 10% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
adw. Mikołaj Pomin
Autor Artykułu:adw. Mikołaj PominPrawnik w redakcji "top agrar Polska".
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 07:14