StoryEditor

Zetor Major w nowej szacie! Jak Wam się podoba?

Na tegoroczną edycję targów Agritechnika Zetor przywiózł szereg nowości. Do najbardziej oczekiwanych należała prezentacja pierwszego ciągnika w nowym, atrakcyjnym wzornictwie „by Pininfarina”.
15.11.2017., 11:11h
W Hanowerze Zetor pokazał nowe traktory z serii Utilix i Hortus o mocy od 40 do 70 KM jednak najwięcej uwagi przyciągał nowy wygląd ciągników Major 80. Nowy design charakteryzują wyraziste kształty, które dodają ciągnikom dynamiki. W parze z nowym kształtem karoserii jest innowacja funkcjonalna, bo traktorzysta ma lepszą widoczność z kabiny na otoczenie ciągnika. Firma zmieniła także rozmieszczenie świateł, które teraz oświetlają znacznie większy obszar roboczy przed ciągnikiem.

„Wprowadzenie nowego designu modeli ciągników z linii MAJOR to pierwszy krok na naszej drodze. Stopniowo będziemy zmieniać oblicze wszystkich naszych modeli ciągników,” dodaje Robert Todt z firmy Zetor.

Przez ostatnie miesiące w brnie trwały intensywne prace nad rozwojem nowej gamy ciągników niskiej mocy. Nowa linia Utilix składa się z modeli Utilix HT 45 i Utilix HT 55, zaś linia Hortus obejmuje Hortus CL 65 i Hortus HS 65. Są to proste w obsłudze i niewymagające pod względem konserwacji maszyny. Jednocześnie nowe modele rozszerzają naszą ofertę uniwersalnych ciągników o szerokim wykorzystaniu w ogrodnictwie, w lekkich robotach ziemnych, usługach komunalnych. Mogą być również używane z ładowaczem. Ciągniki powstałe dzięki współpracy z producentem ciągników TYM Tractor trafią w pierwszym kwartale 2018 roku. Będą one dostępne na wszystkich rynkach, gdzie działa Zetor, przede wszystkim zaś na kontynencie europejskim i północnoamerykańskim.

Zetor zmodernizował też pod względem technicznym linie modelowe Major, Proxima i Forterra. Główny element bezpieczeństwa to zastosowanie nowych systemów hamulcowych, hamujących obie osie i wszystkie koła niezależnie, z użyciem mokrych hamulców tarczowych, z wyjątkiem ciągników Proxima, z maksymalną prędkością 30 km/h. W kabinie ciągników znajduje się czujnik, dzięki któremu maszyna nigdzie nie pojedzie, dopóki kierowca nie usiądzie na fotelu. Ponadto, fotel kierowcy i pasażera wyposażono w zwijane pasy bezpieczeństwa. Zwiększono również nadciśnienie w kabinie. Dzięki temu do kabiny nie będą dostawać się zanieczyszczenia z zewnątrz. Obsługę ciągnika ułatwi również ujednolicona kolorystyka elementów sterowniczych i samego panelu sterowania.

Widzieliście już KALENDARZ ŚCIENNY ZETORA NA 2017 ROK?

Fot. firmowe


Czytaj również:
Agritechnica 2017: Giganty gotowe do pracy w polu
Agritechnica 2017: Konkurent sześćdziesiątki z Białorusi
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. grudzień 2024 00:20