W środę 26 lipca izraelski start-up Aleph Farms złożył wniosek do szwajcarskiego Federalnego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii (FSVO) o zatwierdzenie mięsa hodowlanego w tym kraju. Produkt o nazwie Aleph Cuts ma być sprzedawany wspólnie ze szwajcarską grupą detaliczną Migros. Dystrybucja i marketing mają odbywać się za pośrednictwem gastronomii.
Aleph Farms planuje również w tym roku wprowadzić swoje sztuczne mięso na rynek w Singapurze i Izraelu, ale tylko w ograniczonych ilościach, współpracując z wybranymi partnerami. Firma twierdzi, że podobnie współpracuje z organami regulacyjnymi na wielu rynkach na całym świecie, aby zapewnić zgodność z ich odpowiednimi wymogami bezpieczeństwa dotyczącymi wprowadzenia nowego produktu na rynek. Jednocześnie start-up wykorzystuje w każdym przypadku wiedzę i infrastrukturę wiodących producentów żywności.
Migros po raz pierwszy zainwestował w Aleph Farms w 2019 roku w celu wprowadzenia i komercjalizacji mięsa hodowlanego. Aleph Farms twierdzi, że od tego czasu przeprowadził szeroko zakrojone badania konsumenckie w Szwajcarii, które ujawniły wysokie poparcie do tego typu innowacji. Wspólnie przeprowadzone badanie wykazało, że 74% szwajcarskich konsumentów jest otwartych na spożywanie mięsa hodowlanego. Motywowała ich do tego przede wszystkim ciekawość i chęć przestrzegania zasad takich jak zrównoważony rozwój i dobrostan zwierząt.
Komórki wołowe jako podstawa
Według Aleph Farms, hodowla komórkowa, oprócz zrównoważonej hodowli zwierząt, może pomóc w zwiększeniu podaży białek i tłuszczów zwierzęcych dla szwajcarskiej populacji. Ponadto, oczekiwana akceptacja nowego produktu przez konsumentów może przyczynić się do wzrostu znaczenia mięsa hodowlanego na całym świecie.
Oferowane przez start-up sztuczne mięso produkowane jest z komórek bydlęcych. Firma postrzega swój nowy produkt "jako trzecią kategorię żywności pochodzącej od bydła, obok wołowiny i mleka". Według firmy, aby zwiększyć popularność tego produktu, potrzebne są skoordynowane wysiłki między organami regulacyjnymi, innowatorami i uznanymi firmami.
- Hodowane mięso jest sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego w sposób, który pomaga ludzkości egzystować w granicach naszej planety - podkreśla start-up Aleph Farms.
Oprac. na podstawie AgE
Fot. Envato Elements