StoryEditor

Zmiany w funduszach promocji żywności

W Sejmie rozpoczęły się prace nad ustawą o promocjach funduszy. Wiele uwag do rządowego projektu nowelizacji wniosły organizacje producentów rolnych i przetwórców. W ostrych słowach zaapelowano do ministerstwa rolnictwa o niedopuszczenie do dzielenia pieniędzy na promocję przez związki zawodowe.
27.09.2016., 10:09h

– Nie można powiedzieć, ze wykorzystanie funduszy było niewłaściwe. Ale należałoby wzmocnić efektywność wykorzystania tych pieniędzy i naprzeciwko tego wychodzą zmiany w ustawie, które proponujemy – rozpoczął posiedzenie podkomisji wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.

Made in Poland

Wiceminister Bogucki podkreślił następnie, że celem nowelizacji jest skierowanie strumienia pieniędzy na promocje towarów wyprodukowanych z polskich surowców. Zdaniem rządu brak takich zapisów skutkował tym, że z funduszy promocji korzystały firmy, które nie dość, że produkowały towar wytworzony nawet w całości z surowców importowanych to jeszcze nie wnosiły opłat na rzecz funduszy.

Wątpliwości przetwórców

– 100% polskich surowców? To jest niewykonalne. Konia z rzędem temu, kto będzie w stanie zweryfikować czy hodowca mówi prawdę, że mięso, które jest u niego pochodzi ze świń wyhodowanych faktycznie w Polsce lub czy producent wyrobów nie stosuje np. mięsa duńskiego – mówił Wiesław Różański z Unii Producentów Przemysłu Mięsnego – UPEMI.

– Czy jeżeli rolnicy produkują w cyklu otwartym czyli sprowadzają warchlaki z Danii czy Niem...

Pozostało 76% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. styczeń 2025 09:19