StoryEditor

Zmiany w funduszach promocji żywności

W Sejmie rozpoczęły się prace nad ustawą o promocjach funduszy. Wiele uwag do rządowego projektu nowelizacji wniosły organizacje producentów rolnych i przetwórców. W ostrych słowach zaapelowano do ministerstwa rolnictwa o niedopuszczenie do dzielenia pieniędzy na promocję przez związki zawodowe.
27.09.2016., 10:09h

– Nie można powiedzieć, ze wykorzystanie funduszy było niewłaściwe. Ale należałoby wzmocnić efektywność wykorzystania tych pieniędzy i naprzeciwko tego wychodzą zmiany w ustawie, które proponujemy – rozpoczął posiedzenie podkomisji wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.

Made in Poland

Wiceminister Bogucki podkreślił następnie, że celem nowelizacji jest skierowanie strumienia pieniędzy na promocje towarów wyprodukowanych z polskich surowców. Zdaniem rządu brak takich zapisów skutkował tym, że z funduszy promocji korzystały firmy, które nie dość, że produkowały towar wytworzony nawet w całości z surowców importowanych to jeszcze nie wnosiły opłat na rzecz funduszy.

Wątpliwości przetwórców

– 100% polskich surowców? To jest niewykonalne. Konia z rzędem temu, kto będzie w stanie zweryfikować czy hodowca mówi prawdę, że mięso, które jest u niego pochodzi ze świń wyhodowanych faktycznie w Polsce lub czy producent wyrobów nie stosuje np. mięsa duńskiego – mówił Wiesław Różański z Unii Producentów Przemysłu Mięsnego – UPEMI.

– Czy jeżeli rolnicy produkują w cyklu otwartym czyli sprowadzają warchlaki z Danii czy Niem...

Pozostało 76% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. grudzień 2024 17:59