W 2018 roku sprzedaż w tym segmencie w Polsce wyniosła w cenach hurtowych netto 690 mln zł, a w cenach detalicznych brutto 1,3 mld zł*.
Rekordowy dla branży może być ten rok. Z danych przytoczonych przez Organic Trade Association wynika, że spożycie produktów ekologicznych podczas pandemii koronawirusa jest dużo większe niż kiedykolwiek!
Numerem jeden jaja zerówki
Jakie eko produkty cieszą się największą popularnością wśród konsumentów? Otóż najczęściej sięgają oni po ekologiczne jaja (63 proc. badanych) oraz warzywa i owoce (po 55 proc.). To na te produkty wydają najwięcej pieniędzy (na jaja - 45 proc. , owoce - 36 proc. i warzywa - 34 proc.). Wśród „zielonych” zakupów często pojawia się także mleko, przetwory mleczne, pieczywo, mąka, wędliny i mięso. Mniej pieniędzy kupujący przeznaczają natomiast na ekologiczne przekąski np. czipsy czy słodycze. Wynika to z faktu, iż osoby dbające o menu, często starają się także ograniczać spożycie cukru.
Jednak struktura produktów wciąż się zmienia. Przybywa np. eko piekarni, które oferują sprzedaż wysyłkową specjalnie zapakowanego pieczywa. Zmienia się także sytuacja z mięsem ...