
Jeżeli już kupujemy produkty bio, to najczęściej w koszyku lądują warzywa i owoce (59 proc.), jajka (54 proc.) oraz nabiał (59 proc.).
Mimo wysokich cen półki eko i bio w sklepach nadal rosną. Jak wynika z badania firmy IQS, siecią która najbardziej upowszechnia biotrend jest Lidl. To właśnie z nią 29 proc. badanych kojarzą się wyroby bio. Na dalszych miejscach znalazła się Biedronka (11 proc.) i Carrefour (8 proc.). Dziennik zwraca jednak uwagę, że ta ostatnia sieć uruchomia ostatnio w Warszawie koncept Carrefour Bio, rozwija się także sieć Bio Family.
Zdaniem ekspertów z IQS potencjał dla tej kategorii produktów jest duży, wyroby bio chciałoby kupować 62 proc. ankietowanych, barierą jest jednak cena. W związku z tym „bio” stało elementem segregacji żywieniowej, dzieląc konsumentów na takich którzy mogą sobie pozwolić na zakup produktów z tej kategorii oraz takich, którzy omijają tego typu ofertę sklepową.
Źródło: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/zywnosc-ekologiczna-nie-na-polska-kieszen,60457