To niezbyt dobra informacja dla plantatorów buraka i producentów cukru. Koncern PepsiCo postanowił znów postawić na aspartam jako słodzik swoich dietetycznych napojów. Teraz w sprzedaży będą trzy produkty o obniżonej wartości kalorycznej. Diet Pepsi, która jest bez aspartamu, dalej będzie na rynku, ale dołączy do niego Diet Pepsi Classic Sweetener Blend z aspartamem. Natomiast Pepsi Max zmieni nazwę na Pepsi Zero Sugar. Decyzję koncern tłumaczy spełnieniem oczekiwań konsumentów, którzy mają różne potrzeby i szukają różnych smaków.
PepsiCo zrezygnowało z aspartamu pod koniec 2015 roku ze względu na rosnące obawy, co do negatywnych skutków zdrowotnych – badania na myszach wykazywały, że jest rakotwórczy. Z danych amerykańskiego Beverege Digest wynika, że w pierwszym kwartale 2016 roku sprzedaż dietetycznej Pepsi spadła o 10,6%, a odpowiedników produkowanych przez konkurencyjne Coca-Cola Co. o 5,7%. Dlatego PepsiCo miało zdecydować się na powrót do aspartamu, z którego cały czas korzysta największy konkurent.
pł
Fot. Sierszeńska