Pandemia, rozwój technologii cyfrowych i wygoda. To przyczyny coraz powszechniejszych zakupów przez Internet. Dotyczy to także środków do produkcji rolniczej, w tym nasion buraka.
Spółka cukrownicza
Pfeifer & Langen Polska SA informuje o dużym sukcesie nowej internetowej platformy do wyboru nasion (odmian) buraka cukrowego. Jak czytamy w komunikacie aż czterech z pięciu (po przeliczeniu daje to aż 80%) plantatorów związanych z tą spółką wybrało w tym roku internetową możliwość wyboru odmiany. Taki sposób wyboru jest efektem dyskusji z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i plantatorami.
– Jesteśmy producentem cukru, więc zależy nam, żeby plantator uzyskiwał wysokie plony buraków o dobrej jakości. Taki surowiec gwarantuje nam wykonanie planowanego poziomu produkcji w kolejnym roku, a plantatorowi zapewnia pozytywny efekt finansowy z uprawy– mówił
Maciej Grobelny, dyrektor ds. surowcowych Pfeifer & Langen Polska SA.
Jak działa system?
Jeszcze jesienią komisja mieszana, w której zasiadają przedstawiciele plantatorów i producenta cukru, wybiera odmiany buraka, jakie będą oferowane rolnikom. Nasiona te przechodzą szczegółową kontrolę w niezależnym laboratorium –
Centrum Badawczo Rozwojowym IRS w Holandii (energia kiełkowania w temperaturze 10 st. C., ilość zaprawy w otoczce, kalibraż nasion, jednokiełkowość)...