W Nordzucker start kampanii 2024/25
Nordzucker w Opalenicy w piątek 23 sierpnia rozpalił piec wapienny, co zwiastuje rozpoczęcie kampanii cukrowniczej 2024/2025. To już kolejna cukrownia, która podaje, że spodziewany jest wyższy plon buraków niż średni plon z ostatnich pięciu lat. Kampania cukrownicza powinna zakończyć się w drugiej połowie stycznia 2025.
- Nasze fabryki są dobrze przygotowane do kampanii. W Nordzucker połączyliśmy swoje ambicje z konkretnymi działaniami w zakresie bezpieczeństwa pracy, jakości i efektywności energetycznej pod parasolem programu GoGreen. Intensywnie pracujemy nad ulepszeniem wszystkich kluczowych etapów produkcji. Ta kampania kończy trwającą 140 lat erę węgla, jako źródła energii do produkcji cukru. Chciałbym życzyć wszystkim naszym pracownikom, plantatorom i partnerom bezpiecznej, efektywnej i bezawaryjnej kampanii – powiedział Marcin Lechowski, Prezes Nordzucker Polska S.A.
Co jest najważniejsze dla cukrowni w Opalenicy?
- Zrównoważony rozwój to kluczowy element naszych założeń strategicznych i podejmowanych przez nas działań – mówi Dominik Stefański, Dyrektor Cukrowni Opalenica. Już dziś Nordzucker Polska buduje gazociągi i przyłącza gazowe, jednocześnie stale poprawiając swoją efektywność energetyczną, aby docelowo osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku”.
Źródło: Nordzucker Polska S.A.