
W Gostyniu oraz Środzie Wielkopolskiej w sobotę, w pierwszy weekend września rozpalono piece wapienne, wcześniej miało to miejsce w dwóch innych cukrowniach należących do Pfeifer & Langen, a mianowicie w Miejskiej Górce i Glinojecku.
Start kampanii cukrowniczej
Start samej kampanii uzależniony jest przede wszystkim od szacowanej ilości buraków, które należy przerobić.
– Warunki pogodowe, zwłaszcza w rejonach cukrowni w Wielkopolsce w ostatnim czasie, sprzyjały intensywnemu rozwojowi buraków. Dlatego zdecydowaliśmy się na szybki termin rozpoczęcia kampanii – czytamy wypowiedź Mirosława Palucha, dyrektor działu surowcowego Pfeifer & Langen Polska.
Samo rozpalenie pieca, ma charakter symboliczny, a w wydarzeniu bierze udział cała kadra kierownicza całej kampanii.

Zbiór buraków już się rozpoczął i pierwsze kombajny wyruszyły w pola. W poniedziałek rozpoczęto krojenie buraków w Glinojecku i Miejskiej Górce, we wtorek dołączył oddział w Gostyniu, a dzień później krojenie ruszyło także w Środzie Wielkopolskiej.
- Na podstawie prób zbioru buraków Pfeifer & Langen Polska szacuje plon buraków w okresie kampanii 2023 na poziomie co najmniej średnim- podano w informacji.
Nie podano jeszcze do informacji publicznej ceny kontraktacyjnej za buraki cukrowe w kampanii 2023/2024.
Bernat Patrycja
tekst na podstawie inf. pras. i zdjęcia: Pfeifer & Langen