Wysokie plony buraków cukrowych
Jak pokazują wstępne analizy, które prowadzone są przez Pfeifer & Langen Polska, w tym roku plony buraków cukrowych, szczególnie w Wielkopolsce będą wyższe niż zakładano.
Dlatego też tegoroczna kampania buraczana będzie wyzwaniem dla cukrowni, tak aby wykorzystać pełne moce produkcyjne i zminimalizować ryzyko związane ze stratami surowca.
Pfeifer & Langen Polska również wystosowało specjalny list do plantatorów, w którym podkreślono konieczność terminowych dostaw oraz dbałość o jakość dostarczanego towaru.
– Wahania poziomu i jakości plonów są na rynku cukru naturalne. To system naczyń połączonych. Ostatnie sygnały napływające z Brazylii, Indii, czy Chin wskazują, że przewidywana produkcja cukru w tych państwach będzie niższa – mówi prezes Pfeifer & Langen Polska Roman Kubiak.
Elektrociepłownie i farma fotowoltaiczna
Pfeifer & Langen ze swoimi dostawcami pracuje od lat, a większość produkcji wysyła na eksport.
– Znamy oczekiwania konsumentów z zagranicy. Oni coraz większą wagę przywiązują do wpływu na środowisko podczas produkcji – mówi Sebastian Tomaszewski, członek zarządu Pfeifer & Langen Polska.
Odpowiedzią firmy na wyzwania środowiskowe jest transformacja energetyczna, a w tym roku w jej ramach planowane jest wydanie 200 mln zł. Zgodnie z planem w tegorocznej kampanii uruchomione zostaną aż trzy nowe elektrociepłownie gazowe, co pozwoli odejść od spalania węgla kamiennego w Wielkopolsce, natomiast w Glinojecku uruchomiona ma zostać farma fotowoltaiczna.
- Wpływ działalności przedsiębiorstw na środowisko będzie dokładnie opisany w raporcie ESG – wprowadzonym przez dyrektywę CSRD obowiązkowym raporcie przedstawiającym działanie firmy w kontekście zrównoważonego rozwoju. W raportach uwzględniani będą podwykonawcy, a w przypadku Pfeifer & Langen Polska również plantatorzy. Dlatego kluczowe jest, by korzystali oni z nowoczesnych metod agrotechnicznych - czytamy na stronie cukrowni.
– Zmniejszają one wpływ na środowisko, ale także ograniczają koszty prowadzenia plantacji, co jest niezbędne, by zachować konkurencyjność cukru wyprodukowanego w Polsce – podkreśla Roman Kubiak.
Bernat Patrycja
Źródło i foto: Pfeifer & Langen