117 dni kampanii cukrowniczej
Kampania cukrownicza Nordzucker Polska S.A. wystartowała w połowie września 2021 r. i zakończyła się w połowie stycznia 2022 r., trwała więc 117 dni. W tegorocznej kampanii spółka przerobiła rekordową ilość buraków cukrowych.
Jak informuje Nordzucker Polska, za dużą ilością surowca stoją między innymi dobre warunki pogodowe w sezonie i terminowe dostawy, a także wyrównana i bezawaryjna praca zakładów przerobowych w Chełmży i Opalenicy.
– Od samego początku kampania przebiegała bezpiecznie, z zachowaniem reżimu sanitarnego w związku z panującą sytuacją pandemiczną – mówi Natalia Mioduszewska, dyrektor surowcowy – Cieszymy się, że wdrożone środki ochrony zdrowia okazały się skuteczne. Odpowiedzialne zachowanie naszych pracowników i partnerów oraz przestrzeganie wdrożonych procedur pozwoliły efektywnie realizować zadania kampanijne.
W kampanii wzięło udział ponad 2700 plantatorów buraków cukrowych.
Udany sezon dla buraka cukrowego
Miniony sezon wegetacyjny okazał się być udanym dla spółki i jej dostawców. Jak informuje Nordzucker Polska, choroby i szkodniki pojawiały się w burakach rzadziej niż w poprzednim sezonie. Nie brakowało wilgoci, dlatego plony były całkiem wysokie i wyrównane. Średni plon korzeni wyniósł ponad 63 t/ha, przy średniej zawartości cukru na poziomie powyżej 17,6%.
Jak informuje spółka, plantatorzy w większości zebrali buraki w optymalnych warunkach pogodowych, co miało duży wpływ na ograniczenie zanieczyszczenia korzeni. Odebrane na końcu kampanii buraki dzięki zabezpieczeniu włókniną nie straciły na parametrach czystości.
al na podst. Nordzucker Polska S.A.
fot. firmowe