StoryEditor

Jerzy Wierzbicki: jak walczyć z hejtem i dezinformacją w sieci odnośnie hodowli bydła?

Codziennie w Internecie można znaleźć wiele nieprawdziwych i niepotwierdzonych informacji dotyczących produkcji wołowiny i hodowli bydła. Ogromną rolę w dystrybucji informacji stanowią media społecznościowe. Jak poprawiać wizerunek wołowiny i o niego dbać?
03.02.2023., 14:02h
Podczas IX Beef Forum w Warszawie miałam okazję porozmawiać z Jerzym Wierzbickim, prezesem Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Tematem jednego, swoją drogą bardzo ciekawego panelu dyskusyjnego było obalanie mitów dotyczących wpływu hodowli bydła na środowisko i klimat oraz wpływu na zdrowie. Eksperci rozwali wiele niepotwierdzonych naukowo wątpliwości. 

Dużą rolę w walce z hejtem i dezinformacją żywnościową pełnią media społecznościowe, gdzie rolnicy mogą pokazywać swoje gospodarstwa, dobrostan czy zrównoważone praktyki hodowlane, które stosują. Być może filmy czy treści wyjdą poza rolnicze środowisko i zmienią nieco podejście do hodowli bydła i produkcji wołowiny. 

- Musimy być aktywni w social mediach. Na Facebooku czy Twitterze - mówił Jerzy Wierzbicki. Dodał, że głównie na Twitterze warto dyskutować, bo rolnicy są często obserwowani przez polityków, gdzie odnoszą się do tych problemów, znacznie szybciej, niż temat byłby poruszony chociażby na komisjach rolnictwa, czy wymianie maili pomiędzy instytucjami, a rolnikami. 

Warto ponadto chwalić się dobrymi praktykami, aby pokazać, że polska hodowla  bydła jest zrównoważona. Jerzy Wierzbicki zachęcił do korzystania z wyników projektu BovINE, gdzie znajduje się ogromna baza dobrych praktyk dla hodowców. 

Więcej w wywiadzie! Zachęcam do obejrzenia i udostępniania!
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. listopad 2024 01:20