
Dużą rolę w walce z hejtem i dezinformacją żywnościową pełnią media społecznościowe, gdzie rolnicy mogą pokazywać swoje gospodarstwa, dobrostan czy zrównoważone praktyki hodowlane, które stosują. Być może filmy czy treści wyjdą poza rolnicze środowisko i zmienią nieco podejście do hodowli bydła i produkcji wołowiny.
- Musimy być aktywni w social mediach. Na Facebooku czy Twitterze - mówił Jerzy Wierzbicki. Dodał, że głównie na Twitterze warto dyskutować, bo rolnicy są często obserwowani przez polityków, gdzie odnoszą się do tych problemów, znacznie szybciej, niż temat byłby poruszony chociażby na komisjach rolnictwa, czy wymianie maili pomiędzy instytucjami, a rolnikami.
Warto ponadto chwalić się dobrymi praktykami, aby pokazać, że polska hodowla bydła jest zrównoważona. Jerzy Wierzbicki zachęcił do korzystania z wyników projektu BovINE, gdzie znajduje się ogromna baza dobrych praktyk dla hodowców.
Więcej w wywiadzie! Zachęcam do obejrzenia i udostępniania!