StoryEditor

Strategia promocji polskiej wołowiny. Jakie najważniejsze założenia?

Fundusz Promocji Mięsa Wołowego podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad stworzeniem strategii promocji polskiej wołowiny. Projekt zakłada stworzenie dokumentu ramowego dla sposobu komunikacji sektora wołowego oraz wypracowaniu definicji „ Polskiej Wołowiny”. Strategia ma określić cele komunikacyjne branży, sposoby ich realizacji, dobre praktyki komunikacyjne oraz matryce reagowania kryzysowego.
09.03.2024., 09:00h

- W polskiej przestrzeni komunikacyjnej po stronie branży mięsnej jak dotąd istnieje duży deficyt atrakcyjnych treści i wizualnych materiałów multimedialnych, które swoją formą i przekazem docierającą do szerokiego spektrum odbiorców, budujących pozytywny wizerunek wołowiny. Poszczególne kampanie wizerunkowe przynoszą efekty w postaci punktowych popraw sentymentu opinii czy też zwalczaniu dezinformacji, nie są to jednak działania skoordynowane, co utrudnia sytuację o tyle, że pewne zagadnienia muszą być wykonywane wielokrotnie poprzez różne kampanie wizerunkowe - tłumaczy Jacek Zarzecki, prezes PZHiPBM oraz Przewodniczący Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. 

Jak ma wyglądać komunikacja? 

Jacek Zarzecki wyjaśnia, że w celu oparcia strategii na stanie faktycznym i doborze odpowiednich narzędzi, w ramach zadania zostanie przygotowany raport analityczny dot. komunikacji sektora wołowego oraz samej wołowiny w internecie i mediach społecznościowych takich jak: Facebook, X, Instagram.

- Przygotowana zostanie również analiza różnych kampanii i strategii promocji wołowiny w innych krajach jak rownież dotychczasowe sposoby promocji polskiej wołowiny w kraju i na rynkach zagranicznych nie tylko przez organizacje rolnicze ale przede wszystkim przez firmy - tłumaczy przewodniczący FPMW. 

Strategia i znak "Polska Wołowina"

Jacek Zarzecki zaznacza, że w Polsce żaden sektor rolnospożywczy oprócz sektora wołowiny nie ma swojej strategii sektorowej. Dodaje, że sektor chce stworzyć strategię promocji polskiej wołowiny oraz opracować znak „ Polska Wołowina”.

- Chcemy, żeby promocja polskiej wołowiny odbywała się według określonego schematu, z wykorzystaniem jednolitego systemu identyfikacji wizualnej. Podstawą prac będzie cykl spotkań z zakładami, eksporterami i polskimi producentami wołowiny, żeby ta strategia była odpowiedzią na ich potrzeby. Będziemy korzystać również z wiedzy specjalistów ds. komunikacji internetowej, posiadających praktykę w zakresie komunikacji projektów rolno-spożywczych. Przygotowanie przez nich materiały staną się podstawą do przygotowania strategii - dodaje Zarzecki. 

 

Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
01. listopad 2024 08:19