Dr Juliusz Urban rozmawiał z Piereem Pages‘em na terenie Mondry Terminal Gdynia, gdzie aktualnie trwa kolejny załadunek polskiego zboża na eksport. Tym razem jest to statek z krajowym żytem, który firma Mondry Sp. z o.o. realizuje dla polskiej firmy Daku International. Jednak już za parę dni zostanie załadowany pierwszy statek z pszenicą firmy Elewarr Sp. z o.o., w ramach niedawno zawartej umowy na przeładunek z największym polskim operatorem składowym.
Jak informuje prezes Pages, udziałowcami niedawno powstałej firmy Mondry Sp. z o.o. są dwie znane na polskim rynku firmy: Chemirol i Agrolok oraz on sam.
- Spółka została powołana aby eksportować zboże i wykonywać operację obsługi portowej dla innych podmiotów - mówi Pierre Pages.
Spółka, która przejęła zarządzanie Bałtyckim Terninalem Zbożowym (BTZ), nazwanym teraz Mondry Terminal Gdynia, od lipca tego roku wyeksportowała prawie 250 tys. ton zbóż, z których 60 - 70% stanowiła pszenica.
Więcej informacji w programie "Rolniczy temat Extra" z portu w Gdyni. Obejrzyj koniecznie!
StoryEditor
Mondry Grain Terminal bramą na świat dla polskich eksporterów zbóż. Rolniczy temat Extra, odc. 27
Rynek zbóż w Polsce i na Świecie w tym roku cechuje wyjątkowo duża dynamika. Zmiany cen na rynkach nie wpływają jednak na zapotrzebowanie eksportowe, bo zboże z Polski nadal jest poszukiwane w innych krajach. O tym co dzieje się obecnie w krajowych portach i o tym, co może się wydarzyć w najbliższych tygodniach rozmawia dr Juliusz Urban - ekspert rynkowy top agrar Polska z Pierrem Pages‘em, Prezesem Zarządu Mondry Sp. z o.o. w wydaniu extra programu "Rolniczy temat".