Wszystkie modele mają czterocylindrowe silniki o mocy maksymalnej od 105 KM do 145 KM. Ciągniki dostępne są w trzech wersjach wyposażenia Essential, Efficient, Exclusive – które można uzupełnić dodatkowym wyposażeniem, m.in. układem prowadzenia GPS.
Wybór poziomu wyposażenia
Pięć nowych modeli ciągników serii MF 5S dostępnych jest w trzech wariantach wyposażenia – podstawowym Essential, środkowym Efficient i najwyższym Exclusive. Różnice między poziomami wyposażenia obejmują moc pompy hydrauliki, sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej, AutoDrive, joysticki sterownicze i rodzaje zawieszenia kabiny.
Najlepiej wyposażone ciągniki w wersji Exclusive wyróżnia układ hydrauliki o wydajności 110 l/min, nawet osiem elektrycznych zaworów hydrauliki zewnętrznej, joystick sterowania hydrauliką, joystick Multipad, przekładnia AutoDrive, automatyczna klimatyzacja, zawieszenie kabiny, fotel Superluxe z amortyzacją pneumatyczną, oraz dotykowy terminal Datatronic 5.
Modele w wersji Efficient są podobnie wyposażone, różniąc się od wariantu Exclusive dwoma elektrycznymi i dwoma mechanicznymi tylnymi zaworami hydrauliki, standardową klimatyzacją, fotelem z zawieszeniem pneumatycznym. Terminal Datatronic 5 jest elementem wyposażenia dodatkowego.
Z kolei w wersji Essential mamy sterowanie dźwigniami typu T zamiast joysticka Multipad – joystick dostępny w opcji. Ta wersja wyposażenia uwzględnia pompę hydrauliki o wydajności 58 l/min oraz dwa mechaniczne, tylne zawory hydrauliki zewnętrznej – lub cztery w ramach wyposażenia dodatkowego.
W parze z ładowaczem
Projektanci nowej gamy ciągników zwrócili uwagę na częstą współpracę z ładowaczem czołowym. W związku z tym postanowiono zadbać o jak najlepszą zwrotność, bardzo dobrą widoczność z fotela (również dzięki stromo opadającej, wąskiej masce) oraz wydajną hydraulikę. Pracę z ładowaczem ma ułatwiać sterowanie przekładnią, joystick i funkcja sprzęgła w hamulcu. Dostępne na zamówienie wersje dachu z oknem ułatwiają obserwację pracy osprzętu. Ciągniki MF 5S można zamawiać z przygotowaniem pod ładowacz lub z fabrycznym ładowaczem. Ładowacz zakupiony z ciągnikiem uwzględnia ramę pomocniczą, całą instalację przewodów hydrauliki oraz elektroniczne lub mechaniczne joysticki – wszystko, czego trzeba, by od razu przystąpić do pracy z osprzętem.
Klimatyzowana kabina
Każdy z nowych modeli serii MF 5S ma dobrze wyposażoną kabinę z układem klimatyzacji i ogrzewania. Traktorzysta może wybrać odpowiadającą mu temperaturę, którą układ utrzymuje bez problemu. Nowy układ również skraca czas odparowywania i rozmrażania kabiny.
Modele w wersjach Exclusive i Efficient wyróżnia nowy podłokietnik z przyrządami sterowniczymi jak joystick Multipad –taki sam, jak we flagowym ciągniku MF 8S. Rozwiązanie to umożliwia sterowanie szeregiem funkcji ciągnika, w tym kierunkiem jazdy przód-tył, pracą TUZ, czy zaworami hydrauliki zewnętrznej. Joystick Multipad można doposażyć w mikromanipulator do sterowania dwoma tylnymi zaworami hydrauliki zewnętrznej (a w przypadku terminala Datatronic 5 – dowolnym z zaworów hydrauliki ciągnika). Do sterowania ładowaczem służy oddzielny joystick, zamontowany obok Multipad. Wyświetlacz terminala Datatronic 5 zamontowano w wygodnym miejscu, na prawo od konsolety.
Ciągniki w wersji Essential mają krótszy podłokietnik, zaś do sterowania przekładnią służy niewielka dźwignia z boku fotela traktorzysty. Do obsługi zaworów hydrauliki służą osobne dźwignie. Jeśli ciągnik wyposażono w ładowacz, jego joystick zainstalowany jest przed podłokietnikiem.
Silnik ze Stage V
Czterocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,4 litra spełnia normy emisji Stage V za czym stoi opracowany przez Massey Ferguson system oczyszczania spalin „All-In-One” z reduktorem katalitycznym SCR, DOC i katalizatorem sadzy. Mieści się pod kabiną ciągnika, dzięki czemu zachowano wąski profil niskiej maski. Producent zdecydował się na dłuższe okresy serwisowe wymiany oleju silnikowego i filtra paliwa – co 600 godzin.
Promień zawracania, który liczy zaledwie 4 m i rozstaw osi 2,55 m ułatwia pracę w zagrodzie. Udźwig tylnego TUZ, każdego z nowych modeli zwiększono do 5,7 t, a w wybranych wersjach sięga on 6 t. Przedni TUZ zwiększył udźwig z wcześniejszych 2,5 t do 3 t. Masa całkowita ciągnika to 9,5 t.
Każdy z nowych ciągników serii MF 5S można zakupić z jedną z dwóch przekładni od Massey Ferguson: Dyna-4 o 16 biegach lub Dyna-6 o 24 biegach w każdym kierunku.
Modele w wersji Exclusive i Efficient mają przekładnie z AutoDrive w standardzie, sterowane joystickiem Multipad. AutoDrive to system automatycznej zmiany czterech lub sześciu biegów (zależnie od przekładni) podczas prac polowych oraz ich zakresów podczas transportu. Ciągniki Essential oferują sterowanie przekładnią Dyna-4 za pomocą dźwigni typu T i funkcję Speedmatching, która automatycznie dobiera najlepsze przełożenie PowerShift do prędkości jazdy podczas zmiany biegów. Przekładnie Dyna-6 dostępne są natomiast z AutoDrive. Każdy model można doposażyć w układ biegów pełzających, umożliwiających jazdę z prędkością już od 70 m/h na kołach 34-calowych lub 80 m/h na kołach 38-calowych.
W nowych ciągnikach oferowana jest też, technologia Smart Farming do obsługi funkcji rolnictwa precyzyjnego – systemu telemetrii MF Connect, automatycznego sterowania jazdą MF Guide, kontroli sekcji w systemie MF Section Control, a także regulacji dawkowania, czyli MF Rate Control.