StoryEditor

Agritechnica 2017: Puma jakiej jeszcze nie było

Case IH wprowadza nową specyfikację ciągników Puma. Ucieszą się rolnicy ceniący wysoką jakość wykonania w połączeniu z prostotą obsługi.
15.11.2017., 13:11h
Modele Case IH Puma 140, 150 i 165 X są teraz dostępne z nową, podstawową specyfikacją. Są propozycją dla rolników oczekujących zarówno wysokiej jakości, jak i prostoty funkcji w ciągnikach z silnikiem o mocy (znamionowej) od 140 KM do 165 KM.

Nowe modele, którym zdecydowano się nadać po prostu nazwę „Puma X”, wyposażone są w 6-stopniową półautomatyczną przekładnię typu Powershift – w odróżnieniu od ciągników Puma Multicontroller o wyższej specyfikacji, wyposażonych w przekładnię automatyczną, oraz modeli Puma CVX z przekładnią bezstopniową. Moc znamionowa nowych modeli wynosi odpowiednio 140, 150 i 165 KM, a wartości mocy maksymalnej, z aktywowanym systemem zarządzania mocą silnika - 175, 190 i 210 KM.

Ciągniki te zostały wyposażone w lżejszą oś tylną. Wprowadzono też inne zasadnicze zmiany, z których wiele zauważyć można już w kabinie. Należą do nich podstawowy interfejs operatora z nieskomplikowanym wyświetlaczem cyfrowym, podstawowa wersja fotela i brak tylnej wycieraczki. Charakterystyka kabiny może być szczególnie atrakcyjna dla użytkowników zajmujących się hodowlą zwierząt, ponieważ obejmuje cechy takie jak ułatwiający dostęp do budynków niski profil dachu czy dodatkowe otwierane drzwi po prawej stronie, poza drzwiami lewostronnymi.

W tylnej części maszyny montowane są mechaniczne zawory hydrauliki zewnętrznej bez możliwości konfiguracji, a tylne koła wyposażone są w wąskie nakładki poszerzające błotniki. Jako wyposażenie standardowe oferowany jest pakiet dwubiegowego WOM 540/1000 obr./min oraz kompleksowy zestaw oświetlenia, z czterema reflektorami halogenowymi montowanymi na dachu.

Nowe modele Puma można wyposażyć na życzenie w dodatkowe funkcje. Do opcji należą układ prowadzenia, układ automatycznego kierowania oraz wprowadzony w niedawnym czasie adaptacyjny układ kierowania, który umożliwia ustawienie różnej liczby obrotów kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi, zależnie od rodzaju wykonywanej pracy. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazł się także mechaniczny system amortyzacji kabiny. 

Fot. firmowe
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 01:11