Jego sercem jest modułowy elektryczny napęd hybrydowy, który składa się z silnika spalinowego, generatora i szeregu silników elektrycznych. W ciągniku Steyr Konzept wszystkie silniki elektryczne są ze sobą sprzężone w taki sposób, aby moc była przekazywana tam, gdzie w danej sytuacji jest potrzebna. Zasilany z centralnego akumulatora układ doładowania eTorque zapewnia dodatkową energię przy pracy z maksymalną mocą.
Efektem tego jest wysokowydajny, elektryczny napęd bezstopniowy oraz wyeliminowanie mechanicznej przekładni i hydraulicznych podzespołów w układzie przeniesienia napędu. Pozwala to ograniczyć liczbę ruchomych części, zapewnia optymalne przenoszenie energii oraz minimalne straty mocy i energii. Układ hydrauliczny ciągnika oraz dwukierunkowy WOM są napędzane elektrycznie. Prędkość WOM można regulować w płynny sposób.
Do elektrycznie napędzanych narzędzi uprawowych są dostępne złącza 700 V i 48 V. Kolejną zaletą silników elektrycznych jest możliwość rekuperacji i magazynowania energii, np. podczas jazdy z górki. Pojazd można również ładować z gniazda elektrycznego. Przy używaniu tylko silnika elektrycznego ciągnik Steyr Konzept ni...
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Agritechnica 2019: Technologia hybrydowa od Steyr
Z okazji targów Agritechnica marka Steyr we współpracy z firmą, FPT Industrial, opracowała koncepcję, która łączy ze sobą innowacyjne technologie pozwalając na stworzenie ekologicznego, a przy tym wydajnego i funkcjonalnego ciągnika koncepcyjnego.