StoryEditor

Case IH zaszalał. Nowy Maxxum z ActiveDrive

Ciągniki Maxxum marki Case IH wzbogaciły się o nową półautomatyczną przekładnię typu Powershift, ale to nie jedyna nowość w tej grupie traktorów.
27.07.2017., 16:07h
Zaprezentowana przez koncern CNH nowa 8-biegowa przekładnia półautomatyczna Powershift uzupełnia dotychczasową ofertę przekładni do ciągników Case IH z serii Maxxum. Mowa o 4-biegowej półautomatycznej przekładni Powershift i przekładni bezstopniowej CVX. Najmłodsza skrzynia biegów o nazwie ActiveDrive 8 dostępna w modelach ciągników Maxxum Multicontroller ma osiem biegów przełączanych pod obciążeniem w każdym z trzech zakresów. Daje to łącznie po 24 biegi w każdym kierunku.

Pierwszy zakres roboczy obejmuje prędkości od 0 do 10,2 km/h i został specjalnie stworzony pod kątem ciężkich prac uprawowych. Przekładnia ActiveDrive 8 jest również oferowana z dodatkowymi biegami pełzania, z których można korzystać przy pracach specjalistycznych wykonywanych na niskiej prędkości, jak np. podczas uprawy rzędowej warzyw. Drugi zakres jest podstawowym zakresem roboczym i pozwala pracować ciągnikiem z pełną mocą bez przerywania momentu obrotowego w zakresie prędkości od 1,6 do 18,1 km/h. Z kolei do jazdy po drodze służy trzeci zakres przekładni i funkcja omijania biegów umożliwia szybkie ominięcie biegów przełączanych pod obciążeniem w celu rozpoczęcia jazdy na tym zakresie.

Co ważne, korzystanie z pedału sprzęgła podczas obsługi przekładni nie jest konieczne. Podobnie jak w innych modelach funkcja rozłączania napędu po naciśnięciu hamulca ułatwia zatrzymywanie i zwiększa bezpieczeństwo na skrzyżowaniach lub podczas załadunku bel przy użyciu ładowacza. Działanie przekładni napędowej i nawrotnej można uregulować pod kątem wykonywanej pracy, ustawiając szybszą lub wolniejszą reakcję przekładni.

Warto zaznaczyć, że standardowym wyposażeniem modeli Maxxum jest jednak przekładnia ActiveDrive 4 z 16 biegami w każdym kierunku, która umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 50 km/h. Poza tym jest jeszcze bezstopniówka CVXDrive, która jest montowana w ciągnikach o mocy od 116 do 145 KM. Umożliwia ona bezstopniową zmianę prędkości do  50 km/h, a ponadto można ją zaprogramować pod kątem pracy z określoną prędkością jazdy lub z wybraną prędkością obrotową silnika, by osiągnąć maksymalną wydajność.

Udoskonalenia wprowadzone w serii Maxxum obejmują również nowy model Maxxum 150 CVX z 6-cylindrowym silnikiem rozwijającym maksymalną moc 175 KM. Oba 6-cylindrowe modele ciągników tej serii - Maxxum 150 Multicontroller i Maxxum 150 CVX - wejdą do ciągłej sprzedaży w trzecim kwartale 2018.
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 00:20