Ciągnik szynowo-drogowy, bo tak brzmi fachowa nazwa bazuje na tradycyjnym ciągniku Crystal. Traktor wyposażony jest 6-cylindrowy doładowany silnik, który w zależności od modelu rozwija moc 143 lub 158 KM. Układ przeniesienia napędu stanowi przekładnia dysponująca 40 przełożeniami w obu kierunkach, pozwalająca na rozpędzenie ciągnika do 40 km/h. To co wyróżnia wersję torową od tradycyjnego ciągnika to wózki torowe opuszczane na trakcję kolejową. Rolki są mocowane z przodu i tyłu ciągnika. W razie potrzeby można je unieść, co umożliwia tradycyjne wykorzystanie traktora.
Po wjechaniu na torowisko, wózki są opuszczane, a kierownica automatycznie blokowana. Wózki torowe nie są napędzane. Napęd pochodzi od kół jezdnych ciągnika. Jak informuje producent ciągnik jest w stanie holować aż 10 wagonów. W opcji Crystal oferuje szeroką paletę akcesoriów pozwalających utrzymać trakcję w należytym porządku. pt
Fot. Twardowski