Przyjrzyjmy się, co kryje się pod tymi hasłami. Seria 4E to cztery proste w obsłudze i jak wyjaśnia producent - ekonomiczne ciągniki – w których do minimum zredukowano zakres czynności konserwacyjnych. Poza tym mają nowoczesną konstrukcję i ergonomiczne, komfortowe miejsce operatora. Gama modeli Serii 4E obejmuje ciągniki z silnikami o mocy maksymalnej 66, 76, 91 i 102 KM.
Pod maską jest nowoczesny, 3-cylindrowy silnik Farmotion 35. Kompaktowy silnik oferuje wysoką moc i moment obrotowy, spełniając wymogi normy emisji spalin Stage V. Układ zasilania korzysta z wtrysku paliwa common rail, pracując z maksymalnym ciśnieniem 2000 barów. Intercooler i turbosprężarka o stałej geometrii łopatek pozwalają uzyskać wysoki moment również przy niskich obrotach silnika.
Wszystkie modele Serii 4E marki Deutz-Fahr są standardowo wyposażone w układ hydrauliczny z podwójną pompą, dzięki czemu ciągnik może pracować wydajnie z różnymi maszynami. Pompa w standardzie ma wydajność 48 l/min, a w opcji jest wersja 56 l/min. Dostarcza ona olej do podnośnika i do trzech mechanicznie sterowanych obwodów układu hydraulicznego.
Mechaniczny tylny podnośnik już w standardzie ma siłowniki wspomagające, dzięki którym udźwig wynosi aż 3500 kg. Dostępny jest też opcjonalny układ sterowania podnośnikiem EasyLift, umożliwiający podnoszenie i opuszczanie ramion podnośnika za pomocą jednego przycisku. Układ kierowniczy jest zasilany przez niezależną, dedykowaną pompę.
W serii 4E marki Deutz-Fahr położono nacisk na komfort operatora. Dlatego też, ciągniki wyposażono w układ hamulcowy na cztery koła. Poza tym duży zakres regulacji koła kierownicy i fotela zapewnia swobodę ruchu każdemu operatorowi. Wchodzenie i wychodzenie z kabiny ułatwiają szerokie, antypoślizgowe stopnie i solidne poręcze po obu stronach ciągnika. Poza tym materiały wygłuszające obniżają poziom hałasu i wibracje. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza informuje o pracy ciągnika.
Wszystkie modele można wyposażyć nawet w 5 reflektorów roboczych. Ponadto w serii 4E producent oferuje wybór jednego z dwóch fabrycznych zestawów przygotowania do ładowacza czołowego: Light Kit i Ready Kit. Ich zadaniem jest szybkie i proste przyłączenie ładowacza czołowego.
opr. jj
fot. firmowe