Inżynierowie z Alliance Tire Group opracowali technologię Stratified Layer Technology (SLT), w której każdy klocek bieżnika składa się z dwóch warstw o różnych profilach. Górna warstwa to warstwa jednokątowa, a dolna – wielokątowa. Takie rozwiązanie kompensuje spadek wydajności opony w wyniku zużycia. Jak zaznacza producent, w połączeniu z większą głębokością przeciwślizgową i optymalną liczbą klocków taka kombinacja dwóch warstw zapewnia odpowiednią wydajność i przyczepność na polu i drodze nawet po dłuższym okresie eksploatacji. Gdy zużyje się górna warstwa klocków – około 40% głębokości bieżnika – do działania wkracza dolna warstwa, a klocki zmieniają swoją geometrię. Ta nowa warstwa ponownie zapewnia przyczepność i jest tak samo niezawodna, jak całkiem nowa opona! Warto zaznaczyć, że konstrukcja klocków SLT umożliwia skuteczne samoczynne czyszczenie opon.
W oponach Agri Star II w środkowej części zastosowano grubszą warstwę gumy o większej sztywności. W efekcie szerokie barki opony zapewniają ochronę gleby i upraw podczas prac na polu i na pastwiskach. Z kolei specjalne związki zabezpieczające powierzchnię opon podczas jazdy po ściernisku zapewniają ochronę przed uszkodzeniem, a poliestrowa osnowa zapobiega odkształceniom, nawet w przypadku przegrzania w szczególnie trudnych warunkach roboczych.