StoryEditor

Farmall C z Multicontrollerem

W przyszłym roku w ciągnikach Farmall C 85/95/105/115 pojawi się kilka nowych funkcji.
03.12.2016., 18:12h

W modelach wyposażonych w przedni TUZ i przekładnię 24/24 hi/lo z rewersem elektrohydraulicznym można będzie korzystać z opcjonalnego wariantu dźwigni Multicontroller. Na dźwigni zamontowanej w prawej konsoli, służącej do operowania czterema biegami głównymi, dodano kilka ergonomicznie rozmieszczonych przycisków ułatwiających wykonywanie innych zadań. Za ich pomocą można wybierać biegi do przodu i wsteczne przekładni nawrotnej i dwie prędkości przekładni powershift, obsługiwać sprzęgło powerclutch oraz podnosić i opuszczać TUZ. W ciągnikach wyposażonych w przedni TUZ z tyłu dźwigni umieszczono dodatkowy przycisk do przełączania przycisków obsługi między przednim a tylnym TUZ.

W opcji będzie też funkcja umożliwiająca ustawienie i zapisanie w pamięci maszyny dwóch prędkości silnika. Oprogramowanie zarządzające silnikiem utrzymuje zadane obroty niezależnie od obciążenia, a ustawioną prędkość można modyfikować co 100 obr./min.

Trzeba też wspomnieć, że wcześniejsze wersje ciągników Farmall C osiągały najwyższą prędkość jazdy 40 km/h przy prędkości silnika 2300 obr./min. W maszynach najnowszej generacji wspomnianą prędkości jazdy będzie można uzyskać przy 2000 obr./min., co przekłada się na niższe zużycie paliwa i silnika oraz obniżony poziom hałasu w kabinie.

Aby sprostać oczekiwaniom dotyczącym mniejszego zużycia paliwa podczas prac z WOM, niewymagających wysokiego momentu obrotowego, w najnowszych ciągnikach Farmall C rozszerzono gamę opcji ekonomicznych. Wcześniej były trzy warianty: 540/540E, 540/1000 lub 540E/1000 obr./min. Teraz dołączyła do nich kolejna specyfikacja: 540/540E/1000 obr./min.

Jak wyjaśnia firma Case IH, maszyny z serii Farmall C można teraz zamawiać w konfiguracji przygotowanej do pracy z ładowaczem, czyli wyposażone w ramę montażową, złącza hydrauliczne i joystick. Dzięki temu ciągniki trafiające do dealera/klienta wymagają jedynie niewielkich prac w celu zamontowania ładowaczy czołowych LRZ (wersja premium) lub LRA (ekonomiczna) marki Case IH lub ich odpowiedników innego producenta.
oprac. jj

Fot. firmowe

Jan Józefowicz
Autor Artykułu:Jan Józefowicz Ekspert z zakresu maszyn rolniczych, wieloletni redaktor czasopism dla rolników, w tym top agrar Polska i Profi Profesjonalna Technika Rolnicza
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. listopad 2024 20:51