Valtra informuje, że z linii produkcyjnej w Suolahti zeszło już pierwszych 10 egzemplarzy nowych ciągników serii G. Kolejne są w trakcie produkcji. Nowe ciągniki wkrótce dotrą do dilerów, także w Polsce. Będzie je można testować podczas pokazów Valtra DemoTour, które odbędą się już tej jesieni.
Założeniem inżynierów Valtra projektujących nowy ciągnik było stworzenie uniwersalnego, wszechstronnego traktora do prac polowych i w obejściu gospodarstwa. Cechy konstrukcyjne nowej serii G pozwalają w pełni spełnić te wymogi: masa własna wynosi 5140 kg, a dopuszczalna masa całkowita aż 9500 kg! Rozstaw osi wynosi 2550 mm, a długość całkowita 4405 mm. Poza tym promień zawracania wynosi 4,46 m, co sprawia, że ciągnik jest bardzo zwrotny podczas pracy z ładowaczem czołowym. W nowej serii G, podobnie jak w innych ciągnikach Valtra ładowacz Alo montowany jest na linii produkcyjnej w Suolahti.
Wszystkie nowe Valtry G (G105, G115, G125, G125 E i G135) napędzane są silnikiem AGCO Power o pojemności 4,4 l. Spełniają one wymogi normy emisji spalin Stage V dzięki wykorzystaniu katalizatora DOC, SCR a także filtra cząstek stałych DPF. Model G125 oferowany jest w dwóch wersjach: standardowej i ECO, w którym moc maksymalna osiągana jest przy 1750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy przy 1200 obr./min.
W serii Valtra G zastosowano nową przekładnię 24/24. Dysponuje one 4 zakresami i 6 biegami zmienianymi pod obciążeniem. Dzięki automatycznym funkcjom sterowania pracą przekładni, producent zapewnia, że ciągnikiem pracuje się niemal jak z napędem bezstopniowym. Valtra informuje, że dostępne będą dwie wersje: w standardowej prędkość maksymalna 43 km/h osiągana będzie przy 1910 obr./min, i EcoSpeed gdzie prędkość maksymalną osiąga się przy 1640 obr./min.
Wszystkie cztery modele nowej serii G dostępne będą w trzech wersjach wyposażenia, znanych z wcześniejszych modeli Valtra: HiTech, Active i Versu. Zasadnicze różnice dotyczą hydrauliki i wyposażenia kabiny. W najprostszej wersji HiTech pracuje pompa zębata o wydatku 100 l/min, a w wersji Active i Versu pompa tłoczkowa LS o wydatku 110 l/min. W Active i Versu zawory hydrauliczne sterowane są elektronicznie, a w HiTech mechanicznie. W HiTech i Active zamontowany jest mniejszy podłokietnik, za to w Versu znajdziemy rozbudowany podłokietnik ze zintegrowanym wyświetlaczem SmatTouch. W wersji Active można także zamontować wyświetlacz SmartTouch, nie będzie on wtedy zintegrowany z podłokietnikiem.
Valtra serii G wyróżnia się nową kabiną. Jej konstrukcja czyli rama jest taka sama jak w innych modelach ciągników Valtra. Zmieniono w niej nieco wnętrze, aby było jeszcze bardziej funkcjonalne. Powierzchnia szyb wynosi 5,7 m2, co zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Okno dachowe pomocne jest podczas pracy z ładowaczem czołowym.
Tylny TUZ ma maksymalny udźwig 60 daN, a w pełnym zakresie podnoszenia wartość ta wynosi 50 daN. Wystarcza to do współpracy z ciężkimi zawieszanymi agregatami uprawowo-siewnymi. We wszystkich ciągnikach serii G także w wersji Active i Versu olej do obsługi hydrauliki pobierany jest z przekładni. Można z niej pobrać 24 l, a w wersji z dodatkowym zbiornikiem aż 44 l - to z naddatkiem wystarcza do współpracy z przyczepą skorupową. WOM standardowo będzie miał dwie prędkości 540 i 1000 obr./min. W opcji dostępne są trzy przełożenia 540, 540E i 1000 obr./min.
Wszystkie ciągniki dostępne będą w trzech wersjach wyposażenia: Komfort, Technologia i Technologia Plus. Pakiet Komfort (dla HiTech, Active i Versu) obejmuje przygotowanie do prowadzenia automatycznego Valtra Guide + Quick Steer (tylko dla Versu), amortyzację osi przedniej, fotel z amortyzacją pneumatyczną, światła LED, automatyka świateł cofania. W pakiecie Technologia (tylko dla Active i Versu) dostępne będą m.in. pełny system prowadzenia Valtra Guide i ISOBUS. W najbogatszej wersji Technologia Plus (dla HiTech, Active i Versu) dostępne będą pakiety rolnictwa precyzyjnego m.in. Section Control, zmienne dawkowanie, dodatkowy zewnętrzny monitor SmartTouch i system dokumentacji zabiegów Task DocPro.