W skład serii ciężkich ciągników oznaczonych symbolem K-744 wchodzą 4 modele w wersji Standard i 3 modele Premium, które różnią się od siebie silnikiem.
Zajrzyjmy zatem pod maskę tych potężnych kolosów. W modelach Standard do napędu wykorzystywana jest jednostka napędowa rodzimej konstrukcji. Silnik o 8 cylindrach pracuje w układzie V. W najmniejszym modelu motor ma pojemność niemal 15 litrów, natomiast największe ciągniki mają silnik o pojemności 17,24 litra. Nie dziw więc fakt, że tak potężne silniki rozwijają moc od 300 do 420 KM. Imponujący jest także moment obrotowy, który w przypadku największego reprezentanta serii wynosi 1960 Nm, a wartość ta osiągana jest w szerokim zakresie obrotów sinika od 1300 do 1500 obr./min.
W wersji Premium producent stosuje silniki Mercedesa, które charakteryzują się podobną mocą jak 3 największe ciągniki z serii Standard.
Bez względu na zastosowany silnik, jednostka napędowa współpracuje z hydro-pneumatyczną skrzynią biegów. Traktorzysta ma do wyboru 16 przełożeń w przód i 8 w tył. Maksymalna prędkość jazdy w transporcie wynosi 30 km/h. Standardowo napęd przekazywany jest na przednie koła z możliwością załączenia tylnego napędu.
Układ hydrauliczny zasilany jest pompą wielotłoczkową o maksymalnym wydatku 180 l/min. Olej kierowany jest do 5 par gniazd hydraulicznych. Traktor wyposażony jest w TUZ IV kategorii, a maksymalny udźwig podnośnika producent określa na 8,5 tony. W opcji polecany jest WOM o obrotach 1000 obr./min.
Miejsce pracy operatora jest obszerne i komfortowe. Wewnątrz znajdziemy siedzisko dla traktorzysty i pasażera. O komfort jazdy w upalne dni dba klimatyzacja. Zbiornik paliwa mieści 800 litrów ON, co pozwala na cały dzień ciężkiej pracy.
O tym, że rosyjski sprzęt jest przewidziany do pracy w ekstremalnych warunkach może świadczyć oferowana opcjonalnie czołowa płyta ochronna maski. Takie wyposażenie, jak informuje producent jest niezbędne podczas likwidowania ugorów, gdzie często można spotkać zarośla i młode drzewa. pt