W sercu 3-zakresowych, 8-stopniowych przekładni Semi-Powershift znajduje się podwójne sprzęgło Dual Clutch, stosowane także sprawdzające się w przekładniach Auto Command. Cztery nieparzyste biegi i sprzęgło umiejscowione są na jednym wale, a cztery parzyste biegi wraz z drugim sprzęgłem znajdują się na drugim wale. Moc jest przekazywana między dwoma sprzęgłami. Przykładowo podczas zmiany biegu jeden nieparzysty bieg jest rozłączany przez jedno sprzęgło, drugie załącza przełożenie parzyste. Wszystko odbywa się łagodnie i nie jest odczuwane przez traktorzystę.
Dynamic Command jest trzecią skrzynią biegów traktorów New Holland działającą w trybie półautomatycznym. Rolnicy szukający konwencjonalnych rozwiązań, gdzie maszyna wykorzystywana jest głównie do prac polowych w pobliżu gospodarstwa mogą wybrać modele T6 16x16 Electro Command z 4-stopniową przekładnią Semi Powershift. Przedsiębiorcy rolni potrzebujący ciągnika zarówno do upraw i transportu mogą wybrać nowy model T6 24x24 Dynamic Command, a dla rolników których kluczowe znaczenie ma precyzyjne określenie prędkości firma proponuje model T6 Auto Command z przekładnią bezstopniową.
Konstruktorzy wyposażyli nową przekładnię w szereg automatycznych funkcji poprawiających wydajność pracy. Oto najważniejsze opcje:
- Inteligentne przełączanie zakresów: system dba, aby podczas zmiany zakresów dobrać właściwe przełożenie. Przełożenia z różnych zakresów, które się dublują zostaną automatycznie pominięte. Zakres biegów dopasowuje się do charakteru pracy.
- Zatrzymanie ciągnika bez użycia sprzęgła: to funkcja odciążająca traktorzystę, przydatna w pracach gdzie ciągnik często się zatrzymuje, zmienia kierunek jazdy, np. do pracy z ładowaczem czołowym. Aby zatrzymać ciągnik wystarczy nacisnąć tylko pedał hamulca – nie ma potrzeby naciskania pedału sprzęgła. Chcąc ruszyć, wystarczy zwolnić pedał hamulca i napęd zostaje ponownie załączony, a ciągnik rusza. System jest w pełni zautomatyzowany.
- Automatyczna zmiana przełożeń: podstawowy element automatyzacji, który zajmuje się zmianą przełożeń w oparciu o regulowaną wartość graniczną prędkości obrotowej silnika. W zależności od zadania operator może ustawić wartość prędkości obrotowej wału silnika przed zmianą zakresu.
- Zarządzanie obrotami zależnie od prędkości jazdy: ta funkcja umożliwia wybranie określonej prędkości roboczej, a resztę wykonuje już przekładnia Dynamic Command, która sama zmienia na wyższe lub niższe przełożenie, gdy jest taka potrzeba.
- Regulowanie szybkości reakcji: pozwala na regulowanie szybkości zmiany kierunku jazdy. Można wybrać spośród trzech poziomów czułości reakcji, począwszy od bardzo płynnej zmiany kierunku do szybkiej, agresywnej, w zależności od rodzaju pracy.
- Dynamic IntelliShift System : odpowiada za każdą zmianę przełożenia. Specjalny program analizuje prędkości wału silnika, wejściowej i wyjściowej prędkości wału przekładni, obciążenia i prędkości jazdy. Jak zapewnia producent, dzięki temu każda zmiana przełożenia jest nieodczuwalna, nawet w mroźne poranki gdy gęstość oleju jest znacznie wyższa.
- Kick Down: aby znacznie przyspieszyć trzeba jedynie nacisnąć „pedał gazu” do końca, a ciągnik automatycznie zmieni przełożenie na niższe zyskując szczytową moc silnika.
- Zarządzanie mocą podczas transportu: przy prędkości powyżej 22 km/h silnik HI-eSCR NEF przełącza się do krzywej mocy o innym profilu, która dostarcza więcej mocy przy wyższych obrotach silnika. Takie działanie pozwala na uzyskanie stałych wartości przyspieszenia ciągnika w danym zakresie obrotów na minutę, od szczytowej mocy do maksymalnej prędkości silnika.