podnośnika ciągnika. Pomocna w tym zakresie jest też 3-metrowa listwa tnąca, która może się bocznie wychylać w zakresie 17°. Tak znaczny zakres ruchu poprzecznego listwy tnącej umożliwia jej poruszanie od prawej do lewej lub od lewej do prawej, w zależności od warunków podłoża, bez przeciążania listwy. W przypadku nachylenia lub obniżenia terenu listwa tnąca automatycznie dostosowuje kąt koszenia, odchylając się w górę nad wybojami i pochylając się w dół w obniżeniach, co zapewnia wysoką wydajność cięcia.
Zakres pracy listwy tnącej w pionie wynosi 50 cm. Skoszona przez 7 dysków trawa odkładana jest na pokos o szerokości od 1,3 do 2,3 m. Gama kosiarek czołowych McHale Pro Glide jest wyposażona w opatentowaną technologię aktywnego kompensatora sprężynowego, która zapewnia stały nacisk listwy tnącej na podłoże, niezależnie od wysokości roboczej. Gdy na sprężynach ustawiony jest określony nacisk, a kosiarka porusza się w dół, aktywny kompensator sprężynowy steruje naprężeniem sprężyn i zapewnia, że ciężar listwy tnącej na podłożu jest utrzymywany niezależnie od wysokości roboczej.
W układ kopiowania terenu 3D wyposażone są również boczne kosiarki producenta. W modelu R3100 listwa tnąca o szerokości roboczej 3,1 m zawieszona jest centralnie. Dodatkowym wsparciem w precyzyjnym kopiowaniu terenu jest możliwość bocznego. Pozwala to kosiarce na ruch po łuku od lewej do prawej, a także do przodu i do tyłu w celu dostosowania do zmian ukształtowania terenu.
W kosiarkach tylnych Pro Glide nacisk na listwę tnącą można ustawić z kabiny ciągnika. Ciśnienie robocze jest wyświetlane na zegarze zamontowanym na głównej ramie maszyny. Po wybraniu pożądanego ciśnienia ciśnienie robocze listwy tnącej można odizolować od hydrauliki ciągnika za pomocą mechanicznego zaworu hydraulicznego.
W celu bezpiecznego transportu, McHale Pro Glide składa się pionowo i ustawia się za środkiem ciężkości ciągnika. Wysokość transportowa maszyny zostaje zmniejszona, ponieważ kosiarka jest pochylona pod kątem 110 stopni. Pozycja ta umożliwia kosiarce rozłożenie ciężaru wzdłuż ciągnika, co ułatwia transport na drodze, a jednocześnie zapewnia kierowcy wyraźny widok w lusterkach wstecznych.
Fot. firmowe