Chęć zdominowania światowego rynku produkcji ciągników rolniczych połączyła dwa konkurujące ze sobą do tej pory koncerny. Indyjski Escorts i japońska Kubota marki, posiadające wysoko rozwinięte zaplecza inżynieryjne chcą jednoczyć swoje działania by stać się globalnym graczem na rynku. W efekcie zacieśnienia współpracy Escorts przejął 40% udziałów w indyjskim oddziale Kuboty, a Japończycy nabyli 10% udziałów Escorts Ltd.
Dzięki współpracy Escorts uzyska dostęp do innowacji produktowych, globalnych badań i rozwoju, doskonalenia systemów produkcyjnych, globalnych łańcuchów dostaw, sprzedaży, dystrybucji i zaopatrzenia Kubota. Kubota z kolei zapewni dostawy opłacalnych produktów do Indii i oraz innych rynków wschodzących. Ponadto możliwe będzie tworzenie nowych i rozbudowa istniejących grup asortymentowych, np. budownictwo i narzędzia rolnicze.
Warto wspomnieć, że indyjski koncern od 20 lat w Mrągowie produkuje ciągniki Farmtrac zarówno na rynek polski i europejski spełniające wszystkie wymagania dotyczące emisji spalin. W ofercie ma blisko 20 modeli traktorów dla rolnictwa, sadownictwa i branży komunalnej. W produkcji firma stawia na współpracę z europejskimi producentami, tj. Perkins czy Carraro oraz z krajowymi dostawcami podzespołów i wyrobów gotowych. Ciekawe, czy nawiązana przed kilkoma dniami współpraca istotnie wpłynie na produkcję Farmtraca, m.in. w zakresie wyposażenia w silniki, których jednym z największych producentów jest właśnie koncern Kubota?
Bliskie związanie z koncernem Escorts to kolejny krok firmy Kubota mający na celu zwiększenie udziału w globalnym rynku sprzętu rolniczego. Przypomnijmy, że już w 2012 roku Japończycy kupili norweską firmę Kverneland wraz z marką Vicon czy Gallignani. Do tego grona w 2016 roku dołączyła firma Graint Plains z Kansas w USA. Przejęcie dotyczyło wszystkich pięciu fabryk Graint Plains, jedna z nich mieści się w Europie w Anglii. Z kolei przed rokiem Kubota zawarła porozumienie w sprawie produkcji ciągników o mocy powyżej 170 KM z kanadyjskim Versatile. Nie da się więc ukryć, że zaangażowanie się Kuboty w koncern Escorts jest jedynie kolejnym krokiem w realizacji mocarstwowych planów koncernu z Osaki.