Modele X6 z 4,5 l silnikami
Nowa gama X6.4 P6 Drive Stage V przeznaczona m.in. do prac polowych, zbioru siana, a także zadań, gdzie niezbędny jest ładowacz czołowy. Dzięki nowemu systemowi redukcji emisji spalin, ciągniki są zgodne z normą Stage V.
Modele ciągników X6.413, X6.414 i X6.415, napędzane są 4,5-litrowymi, 16-zaworowymi silnikami FPT NEF 45 o mocy maksymalnej 155 KM. Producent wskazuje na duży rozstaw osi, wynoszący 2560 mm, co zapewnia stabilność i zwrotność. Przekładnia P6-Drive z 6 biegami Power Shift i 4 zakresami oferuje 24/24 przełożenia. Wraz z zakresem pełzającym do dyspozycji jest 40/40 biegów. Ciągniki mają 4 prędkości WOM.
Przedni ładowacz może unieść do 2500 kg, a tylny, sterowany elektronicznie do 7200 kg. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 9500 kg. Układ hydrauliczny typu zamkniętego z pompą o wydajności 123 l/min może obsłużyć do 7 zaworów.
Nowe modele z kabiną High Visibility mają panoramiczny dach z homologacją FOPS i szyberdach, który umożliwia naturalną wentylację. Można zdecydować się nawet na 14 reflektorów LED, w tym osiem w dachu. Kabina jest amortyzowana mechanicznie, co w połączeniu z amortyzowaną osią przednią z niezależnymi wahaczami zwiększa komfort jazdy. Jest też wielofunkcyjny joystick i 12-calowy monitor dotykowym. Producent zadbał o wygodę podczas serwisowania, bo nowa maska silnika otwierana jest pod kątem 90 stopni a chłodnice ułożone wachlarzowato.
Model ciągnika X6.4 P6-Drive wyposażony jest w system PSM (Precision Steering Management), który służy do kontroli i zarządzania prowadzeniem satelitarnym. Te rozwiązania współpracują z ISOBUS i systemem McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management.
Ciągniki McCormick X7
Premiera ciągnika odbyła się na targach Eima 2021. McCormick X7 SWB (Short Wheelbase) jest zgodny z normą Stage V dzięki systemowi HI-eSCR2 (DOC+SCRoF). Ciągniki mają nowe silniki FTP NEF 45, 16-zaworowe, 4,5-litrowe, 4-cylindrowe oraz FTP NEF 67, 24-zaworowe, 6,7- litrowe, 6-cylindrowe z Turbo Intercoolerem i elektronicznym wtryskiem common rail.
Model X7.618 VT-Drive dzięki systemowi Power Plus może osiągnąć moc 175 KM, jest także wersja X7.618 P6-Drive, również z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 175 KM.
Przekładnia bezstopniowa, 4-stopniowa VT-Drive z czterema zestawami przekładni planetarnych i chłodzonymi olejem sprzęgłami zapewnia szybkość reakcji. Zakres prędkości wynosi od 0,04 do 50 km/h. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą joysticka EasyPilot na wielofunkcyjnym podłokietniku.
Przekładnia P6-Drive ma 6 biegów Powershift pod obciążeniem, 5 zrobotyzowanych zakresów i sterowanie elektrohydraulicznym rewersem przy kierownicy. W sumie jest 30 biegów do przodu i 15 do tyłu. Wraz z zakresem biegów pełzających liczba przełożeń zwiększa się do 54 do przodu i 27 do tyłu.
Komfortowa amortyzacja i oprogramowanie
Zmienia się również stylistyka, ze zmienionym przednim podnośnikiem, jednoczęściową maską, zgodną z nowym wizerunkiem rodziny McCormick. System Cooling Matrix ułatwia czyszczenie chłodnicy, a rozwiązanie z 12 światłami LED na dachu zapewnia widoczność w nocy.
Dla komfortu operatora uzupełniono cignik o opcjonalną, amortyzowaną oś przednią z niezależnymi wahaczami. Dostępne są też dwie opcje zawieszenia kabiny: mechaniczne lub półaktywne sterowane elektronicznie.
Data Screen Manager (12" monitor z ekranem dotykowym) i programowalne przyciski (MyFunctions) pozwalają operatorowi dostosować sterowanie ciągnikiem do własnych potrzeb. Poza tym są układy prowadzenia satelitarnego, system ISOBUS, a także system McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management do obsługi floty i zdalnej diagnostyki.
System EazyGrip kontroluje ciśnienie
Nowe ciągniki mają 6-cylindrowe, 24-zaworowe silniki Beta Power Fuel Efficiency z turbosprężarką i wtryskiem common rail o mocy do 240 KM. System HI-eSCR2 sprawia, że silniki spełniają wymogi normy Stage V.
W modelach dostępne są dwie wersje przekładni: P6-Drive z 6 biegami powershift dla 5 zakresów ze zrobotyzowaną zmianą zakresów i elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną przy kierownicy, dostępną w wersji manualnej lub automatycznej oraz przekładnia bezstopniowa VT-Drive.
Przy zmianie z jazdy po drodze na prace polowe wykorzystano bardziej efektywny, nowy system EazyGrip do centralnego pompowania opon. System kontroluje ciśnienie i zatrzymuje się automatycznie po osiągnięciu ustawionego poziomu, zmniejszając zagęszczenie gleby, zużycie paliwa i opon.
Do automatycznego wykonywania operacji na uwrociach służy 12-calowy monitor dotykowy DSM z intuicyjnym menu MyHMF.
Kabina Premiere Cab
Ciągniki X8 VT-Drive to trzy modele o mocach 264, 286 i 310 KM z 6-cylindrowych silników Betapower Fuel Efficiency o pojemności 6,7 litra. Mają elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii eVGT i system oczyszczania spalin SCR, w pełni zgodny ze Stage V. Warto zwrócić uwagę na bezstopniową przekładnię z czterema zakresami. Prędkość 40 km/h ECO uzyskiwana jest przy 1300 obr./min, a 50 km/h ECO przy 1600 obr./min.
Komfortowa kabina Premiere Cab, dzięki konstrukcji opartej na 4 słupkach, oferuje panoramiczną widoczność w każdym kierunku. Fotel kierowcy ma dynamiczne zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją wysokości oraz oparcie z ogrzewaniem i wentylacją. W prawym podłokietniku znajdują się wszystkie główne elementy sterujące, a wielofunkcyjny joystick EasyPilot ma ergonomiczny uchwyt.
Model X8 VT-Drive Stage V jest gotowy do prowadzenia i wyposażony w system zarządzania flotą i zdalnej diagnostyki McCormick. Wykorzystując protokoły IoT (Internet of Things), wszystkie informacje dotyczące aktywności floty, takie jak geolokalizacja, zużycie paliwa, temperatury i sesje robocze, są dostępne za pośrednictwem komputera lub urządzenia mobilnego. Pozwala to na monitorowanie stanu operacyjnego ciągników i stałą kontrolę ich wydajności.
opr. jj
fot. firmowe