W przypadku modeli TM w silniku zastosowano hydrauliczne popychacze zaworów, z którymi może być problem. Dlatego warto dobrze rozgrzać silnik i sprawdzić, czy z głowicy nie dochodzą niepokojące stuki.
Jeśli chodzi o układ przeniesienia napędu, warto skontrolować, jak przełączają się biegi, zwłaszcza w przekładni Range Command. Warto także skorzystać z pomocy serwisu, który pomoże nam ocenić stan poszczególnych sprzęgieł za pomocą specjalistycznych programów serwisowych. Niestety, ciągniki nie miały sieci CAN, więc nawet serwisant nie jest w stanie sprawdzić wszystkich błędów diagnostycznych.
Kolejnym krokiem jest kontrola wszelkiej elektroniki. W ciągnikach elementy sterujące są zespolone i uszkodzenie jednego modułu może wpływać na funkcjonowanie kolejnych podzespołów. Przeważnie uszkodzeniu ulegają cewki, które kosztują ok. 1000 zł za sztukę.
W ciągnikach TM z osią SuperrSteer warto ocenić stan poszczególnych detali osi, gdyż naprawa może sporo kosztować.
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Na co zwrócić uwagę kupując używany ciągnik New Holland serii M i TM?
Chcąc ograniczyć ryzyko awarii, warto dokładnie przyjrzeć się kondycji ciągnika, który chcemy kupić. W pierwszej kolejności trzeba skontrolować stan silnika. Choć jednostki napędowe to trwałe i solidne konstrukcje, a układ wtryskowy nie stwarza zbytnich problemów, warto sprawdzić, czy ciągnika bez problemów zapala.