Nowa seria to dwa modele: M5091 (95 KM) oraz M5111 (113 KM). Wyposażono je w czterocylindrowe silnik V3800 z turbodoładowaniem. Warto dodać, że nowe modele to następcy znanych wersji M8560 i M9960, które bazują na prostych rozwiązaniach i intuicyjności obsługi. Dzięki możliwości korzystania z ISOBUS seria M5001 oferuje więcej możliwości w stosunku do poprzedniej wersji.
Kompaktowa budowa, zwrotność i poprawiona widoczność dzięki nowej kabinie (Ultra Grand Cab II) ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Pomocny jest szyberdach z przesuwną osłoną przeciwsłoneczną. W przypadku prac z narzędziami napędzanymi przez WOM można zaprogramować dwie prędkości silnika. Poza tym jest system zarządzania pracą silnika Work Cruise, co pozwala utrzymać obroty na stałym poziomie nawet przy zmiennym obciążeniu.
W pełni zsynchronizowana przekładnia z sześcioma przełożeniami podstawowymi, trzema zakresami reduktora i wzmacniaczem momentu obrotowego Hi-Lo na każdym biegu oferuje 36 przełożeń. Traktor może osiągnąć maksymalną prędkość jazdy przy obniżonych obrotach silnika (40-Eco). Dźwignia elektrohydraulicznego rewersu bezsprzęgłowego znajduje się przy kierownicy.
Kubota zaprojektowała też ładowacz czołowy LA1854 do współpracy z ciągnikami serii M5001. Dla bezpieczeństwa ładowacz ma zamki hydrauliczne zapobiegające opadaniu, gdy w układzie awaryjnie spadnie ciśnienia. Sprzęt ma multizłącze, co ułatwia podłączenie do ciągnika. Poza tym ładowacz wyposażony jest w system amortyzowania wstrząsów KSR (Kubota Shockless Ride).
oprac. jj
Fot. firmowe
StoryEditor
Nowe ciągniki Kubota
Pod koniec października Kubota pokazała we Francji nowe ciągniki serii M5001.