StoryEditor

Nowe modele Deutz-Fahr

Producenci ciągników nieustannie poszerzają swoją ofertę. Jednym z przykładów jest koncern SDF wprowadzający na rynek nowe model Agrotronów.
08.07.2016., 14:07h

Nowe ciągniki pojawiły się w serii 6 i 7. Pierwsza z serii została wzbogacona o modele o zwiększonych mocach. Traktory oznaczone symbolem 6 to sześć modeli, których jednostki napędowe rozwijają moc maksymalną od 156 do 212 KM. Silnik o pojemności 6,1 litra spełnia normy emisji spalin Tier 4 Final. Jest to zasługa układu który składa się z systemu EGR, pasywnego filtra cząstek stałych (DPF) oraz wtrysku płynu AdBlue. Dzięki zastosowaniu szeregu rozwiązań zmniejszono powstawanie szkodliwych substancji wydostających się z tłumika, oraz jak informuje producent ograniczono również o ok. 5% zużycie paliwa i płynu AdBlue. Na zmniejszenie spalania wpływ ma także nowy wentylator Electronic Visco. Taki sam silnik pracuje pod maską modeli serii 7. W obu seriach ciągników przebudowano pakiet chłodnic, który wygodnie się rozkłada, co ułatwia okresowe czyszczenie.

 

W traktorach Agrotronach 6 jednostka napędowa może współpracować z jedną z dwóch wariantów przekładni. Jedną z nich jest znana bezstopniowa przekładnia TTV. Dla mniej wymagających odbiorców producent oferuje nową skrzynie biegów o nazwie RCShift. Jest to skrzynia biegów, która dysponuje 30 przełożeniami w przód i 15 w tył. Na uwagę zasługuje to, że przekładnia skonstruowana jest do rozwijania maksymalnej prędkości aż 72 km/h. Oczywiście traktor takiej prędkości nie osiąga, jednak pozwala to na jazdę z prędkością 40 km/h przy zredukowanych do niespełna 1200 obr./min silnika, co oszczędza spalanie ON. Przełożenia pogrupowane są w 5 zakresach, w których mamy do dyspozycji 6 przełożeń zmienianych pod obciążeniem. Przekładnia może pracować w 3 trybach–Manualnym, Semi-Auto i Automatycznym. W tym ostatnim trybie wszystkie przełożenie zmieniane są bez ingerencji traktorzysty, wystarczy tylko wcisnąć pedał gazu. W traktorach Agrotron serii 6 i 7 zmieniono także wspornik przedniego TUZ oraz amortyzacje przedniej osi.

Więcej szczegółowych informacji o nowych ciągnikach Agrtoron w najbliższym wydaniu top agrar Polska. pt

Fot. Twardowski

 

Pawel Twardowski
Autor Artykułu:Pawel Twardowski
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
04. grudzień 2024 14:42