John Deere 5M to propozycja średniej mocy traktora (75 – 135 KM) do prac na polu, w gospodarstwie i transporcie. Nowy ciągnik 5M dostępny jest teraz z przekładniami PowrQuad Plus i Powr8 oraz zintegrowanym układem AutoTrac w desce rozdzielczej.
Przekładnie
Najważniejsza zmiana w modelu 5M to nowe opcje przekładni PowrQuad Plus (4 biegi przełączane pod obciążeniem) oraz Powr8 (8 biegów przełączanych pod obciążeniem). Jak podkreśla producent zastosowane przekładnie dają rolnikom możliwość na zwiększenie komfortu pracy, ale też na lepsze wykorzystanie możliwości ciągnika w pracach wymagających wysokiego uciągu czy stałej prędkości WOM. Zastosowana technologia pozwala operatorom korzystać z nieprzerwanej siły uciągu z płynną zmianą biegów. Ponadto przycisk na dźwigni eliminuje konieczność ręcznego wysprzęglania przy zmianie zakresów.
Zintegrowany AutoTrac
Ciągniki serii 5M mają teraz zintegrowany system prowadzenia AutoTrac w desce rozdzielczej (funkcja dostępna w ciągnikach serii 6M na wyświetlaczu słupka narożnego). System prowadzenia pomaga utrzymywać maszynę na właściwej drodze w przypadku zadań polowych wymagających jazdy w linii prostej. W każdej chwili możliwe jest przejście na bardziej zaawansowane funkcje naprowadzania dostępne razem z wyświetlaczem uniwersalnym G5.
Praktyczne funkcje
Dzięki małemu promieniowi skrętu wynoszącemu 4,1 metra ciągnik John Deere 5M zapewnia dobrą manewrowość, przez co nadaje się do zadań takich jak np. praca na podwórzu czy karmienie zwierząt w ograniczonych przestrzeniach. Ciągnik ma nową ściętą maskę i duże okno dachowe, zapewniając operatorowi dobrą widoczność, zwłaszcza podczas zadań wymagających używania ładowacza czołowego. Ciągniki serii 5M wyposażone są w standardzie w modem JDLINK, dzięki któremu wykorzystują technologię analizy predykcyjnej Expert Alerts, która pozwala na wcześniejsze rozpoznawanie potrzeb konserwacyjnych, a co za tym idzie zwiększa niezawodność i minimalizuje niespodziewane czasy przestoju.
foto: John Deere