Najnowsze osiągnięcia Mińskiej Fabryki Traktorów zademonstrowano na branżowych wystawach na Białorusi i w Rosji. Jak podkreśla producent na największą uwagę zasługuje legendarny model MTZ Belarus 82.3, który poddany został znaczącym modernizacjom.
- Zastosowano nowy tłumik który zapewnił mniej hałasu i wibracji w kabinie. Tłumik jest zamontowany z boku kabiny, przy prawym słupku, co nie ogranicza widoczności.
- Uruchamianie napędu przedniej osi i WOM odbywa się przez sprzęgło sterowane hydraulicznie – wygodnie za pomocą przycisku. Przednia oś ma zwiększone obciążenie do pracy z dużymi oponami.
- Kabina zyskała bardziej nowoczesne wykończenie. Jest bardziej dźwiękoszczelna (klejone szyby) i wytrzymała, co przekłada się na większy komfort pracy. W opcji jest możliwość montażu fotela pneumatycznego.
- W podstawowym wyposażeniu jest klimatyzacja – na życzenie w wersji automatycznej.
- Nowy model ma nowoczesne wzornictwo ze światłami roboczymi LED i elektrycznie regulowanymi lusterkami. W kabinie jest też ładowarka USB, zapalniczka i radio.
- Przed traktorzystą znajduje się nowsza deska rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem LCD.
- Skrzynia biegów jest zsynchronizowana i zwiększono liczbę biegów do 18 w każdym kierunku (rewers i reduktor). Zmniejszono też nacisk potrzebny do uruchomienia sprzęgła, m.in. dzięki zastosowaniu tarczy metalowo-ceramicznej. Prędkość jazdy: do przodu: 1,9-35,2 km/h, do tyłu: 1,8-32,8 km/h.
- Zmodernizowano też układ hamulcowy pracujący w kąpieli olejowej.
- Zwiększono udźwig TUZ do 3,4 tony. Tylne złącza przewodów hydraulicznych zainstalowano pośrodku, co poprawia komfort podłączania maszyn.
- W traktorze montowany będzie 84-konny silnik MMZ zgodny z normą emisji spalin Stage-II (nie może być sprzedany jako nowy w Polsce). Pojemność zbiornika paliwa 130 l.
Producent informuje, że trwają prace nad uruchomieniem seryjnej produkcji zmodernizowanego modelu. Po dopracowaniu drobnych szczegółów rozpocznie się produkcja seryjna. Prawdopodobnie nastąpi to w I kwartale 2021 roku.