StoryEditor

Nowy New Holland T5, czyli niedoszła gwiazda targów Agrotech

Nowa seria ciągników New Holland T5 DynamicCommand to jedna z wielu tegorocznych nowości marki liderującej na naszym rynku ciągników. Przez pandemię nie było nam dane na własne oczy przekonać się o atutach tego modelu (przełożone targi), dlatego najważniejsze jego elementy prezentujemy poniżej.
11.06.2020., 21:06h

New Holland w nowej gamie ciągników T5 Dynamic Command jako jeden z nadrzędnych celów pozostawił utrzymanie zwrotności, by traktor mógł pracować zarówno z ładowaczem czołowym, jak również odpowiadać za transport, czy napędzając maszyny wykorzystujące WOM, jak np. kosiarki, prasy, agregaty aktywne.

Najważniejsze zmiany wprowadzone w nowej serii ciągników T5 Dynamic Command:

  • kabina z niskim profilem dachu przy zachowaniu przestrzeni i komfortu,
  • układ neutralizacji spalin Hi-ESCR2, pozwalający na spełnienie najnowszych norm emisji spalin Stage V,  nie wymaga nakładów konserwacyjnych, dzięki czemu redukuje koszty eksploatacji
  • ośmiostopniowa półautomatyczna przekładnia typu Powershift 24x24 Dynamic Command

W konstrukcji ciągnika firma New Holland postawiła na kompaktowe wymiary. Minimalna wysokość całego ciągnika przy odpowiednim ogumieniu i w opcji z dachem o niskim profilu to 2695 mm, rozstaw osi  2490 mm, a kąt skrętu kół przednich 55 stopni. To duzy atut w pracy w budynku i z ładowaczem czołowym.

Ośmiostopniowa półautomatyczna przekładnia typu Powershift 24x24 Dynamic Command ma po 8 biegów w trzech zakresach, które odpowiadają najczęściej używanym biegom przy pracach polowych i w transporcie. Dzięki temu traktorzysta może precyzyjnie dobrać bieg ciągnika odpowiednio do zadania bez zmiany zakresu. Dedykowane sprzęgła do jazdy w przód i w tył zapewniają kontrolowane przenoszenie mocy nawet na stromych nachyleniach, podczas gdy zmiana zakresów jest całkowicie zautomatyzowana.  Przekładnia Dynamic Command pozwala na szybką zmianę kierunku jazdy, co sprawdza się przy intensywnych pracach wykonywanych ładowaczem. Dodatkowo, w połączeniu z takimi funkcjami jak StartStop, które umożliwiają pracę min. z ładowaczem na niskich prędkościach bez użycia sprzęgła, wpływa na wygodę i wydajność.

Pod maską znajdziemy nowy silnik FPT NEF spełniający wymogi normy Stage V z technologią ECOBlue HI-eSCR2 o pojemności skokowej 4,5 l i maksymalnej mocy od 110 do 140 KM - o 20 KM większa niż w aktualnie dostępnym modelu T5.120 ElectroCommand.

Seria T5 Dynamic Command z silnikiem NEF, jest wyposażona w opracowany przez firmę FPT Industrial układ Hi-ESCR2, spełniający wymogi normy emisji spalin Stage V. To rozwiązanie dla neutralizacji spalin nie wymaga żadnych nakładów konserwacyjnych, dzięki czemu redukuje koszty eksploatacji.  Zajmuje on mało miejsca pod maską, zapewniając tym samym maksymalną widoczność.

Firma informuje, że ciągnik T5 DynamicCommand ma zaadaptowaną z większej serii T6 kabinę Horizon. Przestronność, niski poziom hałasu (72 dB), ergonomia, nowoczesne i intuicyjnie obsługiwane elementy sterowania na podłokietniku SideWinder składają się na komfort obsługi. Bardzo dobrą widoczność na ładowacz zapewnia jednoczęściowa przednia szyba wsparta przeszkleniami kabiny o dużej powierzchni. Szerokie pole widzenia potęgują panoramiczne lusterka boczne z regulowanym górnym segmentem, który zapewnia właściwy widok drogi przy poruszaniu się z dużą prędkością. Dodatkowo w serii T5 DCT  istnieje możliwość opcji niskiego dachu, gdzie wysokość ciągnika przy odpowiednim rozmiarze ogumienia może wynosić niecałe 2,7 m.

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 02:44