Historia opon rolniczych Continental zaczyna się w 1928 roku, kiedy firma wprowadziła na rynek pierwszą europejską pneumatyczną oponę rolniczą w postaci opony do ciągników rolniczych T2 (AS). Dopiero cztery lata później następna inwestycja, opona T3 AS, imponowała klientom optymalnym bieżnikiem i lepszą siłą pociągową.
Continental ponownie zrewolucjonizował rynek w 1938 roku: jako pierwszy producent opon w Niemczech, firma zdecydowała się nie łączyć pojedynczych klocków bieżnika w nową oponę T4 AS. Od tego czasu występy bieżnika w oponach ciągników rolniczych zostały rozdzielone w centrum bieżnika, co spowodowało większą siłę pociągową. Co więcej, minimalny poślizg zapewnia efektywne połączenie z glebą, łańcuchy renderowania i chwytaki są zbędne. Wreszcie, w 1955 r. Na rynek trafiła wyjątkowo wytrzymała opona o wysokiej przyczepności w postaci Continental Farmer (AS). Dzięki nowemu ściągaczowi ze zwężonymi, wzmocnionymi klinami, poszerzaniu bieżnika i ulepszonym właściwościom samoczyszczącym, opona Farmer wykazała 20-procentowy wzrost przyczepności na praktycznie wszystkich glebach w porównaniu z poprzednimi modelami.
Sprzedaż licencji dla Mitas
Continental rozwijał swoją działalność na arenie międzynarodowej do końca XX wieku, a rynki w Ameryce Północnej i Europie były szczególnie eksponowane. W 2004 r. Segment opon rolniczych został sprzedany w wyniku koncentracji działalności. W trakcie tej sprzedaży licencja na produkcję i sprzedaż opon rolniczych pod marką Continental przeszła na CGS / Mitas. Rozwój i sprzedaż produktów i rozwiązań z segmentu Continental Automotive nie uległa zmianie, a zapotrzebowanie klientów na opony rolnicze Continental nadal wzrastało.
W 2016 roku Continental ponownie odzyskał prawa do marki i powrócił na rynek opon rolniczych w 2017 roku z oponami radialnymi Tractor70 i Tractor85 premium. Obie opony pochodzą z produkcji własnej: produkowane są w zakładzie w Lousado w Portugalii. Oba standardowe ogumienie są wyposażone w opatentowaną technologię N.flex firmy Continental, która zwiększa amortyzację dzięki nylonowemu materiałowi tekstylnemu i poprawia amortyzację dzięki wytrzymałemu karkasowi.
– Wielkie trendy, takie jak cyfryzacja, łączność i automatyzacja, znacząco zmieniają oblicze sektora rolnego i codzienną pracę rolników, a produktywność maszyn rolniczych, w tym odpowiednich opon, odgrywa w tym kluczową rolę. Z tego powodu będziemy kontynuować naszą pracę, aby rozwijać i rozszerzać nasze portfolio opon rolniczych w przyszłości - mówi Enno Straten, dyrektor ds. Opon specjalistycznych (CST) w firmie Continental.
W sierpniu 2018 r. Continental wprowadził do swojej oferty nową oponę radialną TractorMaster z najnowocześniejszą technologią D.fine. Continental poszerzy również ofertę rolniczych opon radialnych i zaoferuje w sumie 100 rozmiarów do 2019 roku.
StoryEditor
Opony rolnicze Continental – to już 90 lat!
Producent opon Continental świętuje w tym roku 90 rocznicę pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej. To była pierwsza europejska opona do ciągników – chwali się firma. Po blisko wieku nieprzerwanej produkcji firma planuje dalszy rozwój i rozszerzenie asortymentu.