Modele Optum CVX dostępne są z silnikami NEF o pojemności 6,7 litra i mocy znamionowej 270 lub 300 KM, co plasuje je między serią Puma i Magnum. W spełnieniu norm emisji spalin na poziomie Stage IV producent skorzystał z technologii Hi-eSCR. Zmiany wprowadzono w dolnej części silnika. W traktorach Optum miska olejowa służy jako element wspierający konstrukcję, odciążając blok silnika, który do tej pory przenosił część obciążeń. Pozwoliło to uzyskać masę całkowitą na poziomie 16 000 kg, przy 11 000 kg masy własnej. Na długą prace w polu wyposażono ciągnik w 630-litrowy zbiornik paliwa i zbiornik AdBlue mieszczący 96 l. System zarządzania prędkością silnika na biegu jałowym może obniżyć obroty z 850 do 650 obr./min, co pozwala na oszczędności paliwa.
W serii Optum zastosowano sprawdzoną czterozakresową przekładnię bezstopniową CVX w dwóch wariantach prędkości, osiągając w trybie ECO maksymalnie 50 km/h. Producent zdecydował się na zapożyczenie przedniej osi z mniejszych modeli Magnum, charakteryzującej się zawieszeniem siodłowym z siłownikami o skoku pionowym 110 mm. Rozstaw osi wynosi 2995 mm. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza w trakcie transportu szosowego warto wyposażyć ciągnik w system ABS. Ciekawą opcją jest także układ do jednoczesnego monitoringu ciśnienia nawet w 16 oponach ciągnika i zaczepionych narzędzi czy przyczep, co istotne wszystko zawarte jest w jednostce sterującej AFS 700. Traktorzysta ma możliwość ustawienia parametrów ciśnienia, których przekroczenia aktywuje odpowiednie ostrzeżenia.
Maszyny wymagające zasilania z WOM mają do dyspozycji cztery prędkości wałka z tyłu (540, 540 E, 1000 i 1000E) i dwie z przodu (1000 oraz 1000E). Tylny WOM jest standardowo wyposażony w układ do elektronicznej zmiany prędkości. Tylny podnośnik ma zaczepy III kategorii, a jego udźwig wynosi 10299 kg w całym zakresie roboczym. Maksymalna wydajność układu hydraulicznego z wykorzystaniem pompy CCLS wynosi 220 l/min przy 2100 obr./min. beb
Fot. firmowe